מה הדרך היעילה להקנות לפרחי הוראה יכולת צפייה והוראה מתקנת של תלמידים המתמודדים עם קריאה?
מאת: Elizabeth Baker
מילות מפתח:
מולטימדיה
סביבה חינוכית תומכת
סביבות למידה מתוקשבות
סביבות למידה עתירות טכנולוגיה
סטודנטים להוראה
פרחי הוראה
מקור:
Developing Preservice Literacy Teachers’ Observation Skills: Two Stories, Two Technologies. Contemporary Issues in Technology and Teacher Education. 7 (4), pp. 293-317. AACE.
הקניית יכולות צפייה והתבוננות של פרחי הוראה בתלמידים המתמודדים עם קריאה וטקסטים היא משימה חשובה של מסגרות הכשרת המורים, אך ה השגת מטרה זו ה אינה קלה כלל ועיקר ומהווה אתגר למורי המורים המתמודדים עם הכשרת הסטודנטים להוראה בבתי הספר היסודיים ובחט"ב. על רקע קושי זה מנסים בארה"ב ליישם סביבות טכנולוגיות שונות שייקלו על הקניית יכולות צפייה בקרב פרחי ההוראה. המחקר הנוכחי שנערך בארה"ב בקרב סטודנטים להוראה באוניברסיטה בדק את היעילות של סביבות מסייעות להקניית יכולות צפייה והתבוננות, האחת המבוססת על טכנולוגיות מולטימדיה והשנייה על סרטי וידאו.
ממצאי המחקר מלמדים כי לסביבת במולטימדיה שנועדה לטפח יכולות צפייה בקרב פרחי ההוראה יש עדיפות מסוימת על שימוש בוידאו דיגיטאלי להקניית יכולות אלו.
עדיין אין תגובות לפריט זה
yyya