מה בין מחקר רפואי לבין מחקר חינוכי? – השוואה
מאת: Carolyn Riehl
מקור:
"Feeling Better: A Comparison of Medical Research and Education Research", Educational Researcher, JUNE/JULY 2006
החוקרים בחינוך רואים כיום במודל המחקר הרפואי את הסטנדרט שיש לשאוף אליו גם בחינוך. המאמר הנוכחי שהתפרסם בכתב העת החינוכי Educational Researcherמנסה להבין מדוע המחקר הרפואי זוכה להערכה רבה יותר בהשוואה למחקר בחינוך. המאמר סוקר את המאפיינים העיקריים והמתודות של המחקר הרפואי ומשווה אותם למתודות של המחקר החינוכי. לדעת, הכותבת, ההבדל העיקרי בין מחקר חינוכי לבין מחקר רפואי לא נובע מהכרח מהניסויים הקליניים המבוקרים אלא בעיקר מרמת המעורבות של הרופאים במחקר שהם מנהלים. השוואה מעניינת בין שתי גישות מחקריות דומות אך בעלות מעמד מדעי שונה.
על הכותבת:
Carolyn Riehl, Associate Professor in the Department of Educational Leadership and Cultural Foundations Universityof North Carolina at Greensboro. She is currentlyserving as the Julius and Rosa Sachs Distinguished Lecturer at Teachers College, Columbia University, 525 West 120th Street, New York, NY 10027; riehl@tc.columbia.edu.
Her research interests includeorganizational dynamics in schooling, leadership for diversity and equity, public engagement in education, and research methods
עדיין אין תגובות לפריט זה
yyya