מדוע מגמת הירידה בהישגים הלימודיים בבתי הספר נמשכת? חלק א'
מאת: מרים קדרוני
מילות מפתח:
בתי ספר
למידה בית-ספרית
למידה משמעותית
תהליכי חשיבה
תהליכי למידה
תהליכים קוגנטיביים
תלמידים
תלמידים בסיכון
מקור: למאמר המלא של ד"ר מרים קדרוני "שונות אנושית וחינוך"
מרבית בתי הספר מוצאים בעיקר פתרונות ארגוניים לבעיות הלמידה וההבנה של התלמידים. הפתרונות מצויים בהוצאת תלמידים מן הכיתה, אם לקבוצת למידה זמנית בחלק מן השיעורים ואם כפעולה ממיינת להקבצות על פי רמת הישגים בשפות, מתמטיקה ומדעים. "המהדרים" יוצרים מסלולי למידה נפרדים בכיתות נפרדות.
מה שנדרש יותר מכל הוא יצירה וטיפוח פעולות החשיבההנדרשות בכול מקצוע לימוד, להבנת מושגים ורעיונות ולהבנת הקשרים היוצרים ביניהם משמעות, הן חומר הגלם, המפתח חשיבה במוחם של התלמידים. מכאן לומדים תלמידים לגלות באילו דרכים יפענחו משמעות של טקסטים מסוגים שונים, כיצד יפיקו דעות, עמדות, מידע רלוונטי לדיון או אילו אפשריות תתעוררנה בכדי להציע פתרונות מעניינים יותר לבעיה.
תפיסת ההוראה כמערכת מפתחת ולא כמערכת המעבירה חומר מאתגרת את מוחם של התלמידים. היא אקטיביסטית ובונה תהליכים מורכבים המשלבים תכנים וחשיבה. על כן, מתעורר צורך להכין ולנהל שיעורים באופן מגוון גם בכדי להתייחס להבדלים אינדיבידואליים בסגנונות חשיבה.
עדיין אין תגובות לפריט זה
yyya