למידה תוך בניית תוצר , מאפיינים , אתגרים ודרכי התמודדות

המשותף לגישות המוצגות במאמר הוא שבמסגרת תהליך הלמידה התלמידים  בונים תוצר, תוך עבודת צוות.  תוצר זה יכול להיות מוחשי  (למשל, דגם,  מערכת,  משחק לימודי)  תוצר ממוחשב (תכנית מחשב,  מצגת,  או מוצר אינטרנטי ), או תוצר כתוב (דוח, סיכום, ממצאי  ניסוי או חקר). התוצר צריך לענות על שאלה,  בעיה, או צורך שהוגדר מראש ע"י המורה או זוהה על ידי התלמידים. בטבלה  במאמר הבאה מוצגים מספר מאפיינים משותפים לסביבות לימוד אלו.  הגישה הקונסטרקשיוניסטית מציבה אתגרים בפני העוסקים בהוראה מסוג זה.  המאמר מציג את האתגרים בטבלה ובהמשך מתייחס גם לתהליכי העבודה ודרכי ההנחיה האפקטיביות ע"פ הספרות, בהקשר זה ( רחל לוין-פלד , תמר רונן-פורמן ).

 למאמר בכתב העת  מוט"ב כעת, גיליון מס' 6, תש"ע, 17 2010


    לפריט זה התפרסמו 3 תגובות

    חומרים נפלאים, מגון רב, מעוררי מחשבה ורצון להעמיק ולהעמיק. ובעיקר איך להביא את החידושים הדילמות והמחקרים אל האנשים העושים במלאכה בשטח- מול הלומדים בגלאים השונים ובמצבים שונים. לעשות כך שהצרכנים לא יפסיקו לבקש עוד ועוד.

    פורסמה ב 09/01/2011 ע״י שרה פרג

    הקישורים למאמר אינם נפתחים נראה כי המאמר הוסר..אשמח לקבל עותק אם אפשרי.תודה

    פורסמה ב 24/08/2017 ע״י דוידה פולק

    שלום דוידהאכן המאמר בכתב העת אינו נפתח.לצערנו אין ביכולותינו סייע, אנא פני לכתב העת עצמו.

    פורסמה ב 29/08/2017 ע״י צוות פורטל מס"ע
    מה דעתך?
yyya