למידה עצמאית מודרכת: גישה להוראה וללמידה עבור לומדים מבוגרים

מאת: Jeffrey Hsu

Hsu, Jeffrey; Hamilton, Karin; Wang, John. "Guided independent learning: a teaching and learning approach for adult learners", International Journal of Innovation & Learning, 2015, Vol. 17 Issue 1, p111-133.

לומדים מבוגרים מביאים עמם חוויות חיים ועבודה לכיתה מעבר לאלה של תלמידי תואר ראשון מסורתיים.

אולם, אותם סטודנטים לעתים קרובות חסרים בסיס יציב בשפה, מתמטיקה, מקצועות הומניים וכדומה ברמת הקולג', המסייעים להעשיר את הפרספקטיבה ואת החשיבה הביקורתית ואת המיומנויות של פתרון בעיות.

אף על פי שסטודנטים מבוגרים יכולים להסיק מהקשר עשיר יותר בעת בניית ידע חדש, יש להם באופן טיפוסי פערים בידע שיש לסגרם כדי שיוכלו להמשיך בהצלחה ללימודים ברמה גבוהה יותר.

מסיבה זו, יש לתכנן את הקורסים תוך חשיבה על החוזקות והצרכים הספציפיים של הלומדים המבוגרים.

במאמר זה מתוארת ההתפתחות של גישה להוראה מקוונת משולבת מודולרית המשלבת גישות הוראה משתנות הכוללות קונסטרוקטיביזם, שיתוף פעולה, חשיבה ביקורתית וטכניקות וכלים אחרים.

נבחן היישום של שיטה זו לקורסים בהקשר של תכנית ספציפית ללומדים מבוגרים. נבחנים גם ההפעלה של יישום זה ושל הגישות הקשורות אליו וההשלכות עבור הלומדים המבוגרים ועבור האוניברסיטאות.

קישור לתקציר המאמר באנגלית

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya