למידה על פי בעיות

מקור וקרדיט :
 
 דן בנור. "למידה על פי בעיות" , על הגובה, גיליון 8 – מרץ 2009 , ע"ע 12-17   
 
למידה על פי בעיות –PBL -problem-based learning היא שיטת למידה עצמית, שבה לומדים מכוונים את זמן למידתם וכן את היקף הלמידה ואת נושאי הלמידה ללא הרצאות או הכוונה אחרת, אלא על סמך דיונים קבוצתיים בבעיות מציאותיות שמוגשות להם. השיטה התפשטה מאז שנות ה-60 של המאה שעברה במוסדות להשכלה גבוהה, בתחילה ברפואה ובמקצועות הבריאות , ולאחרונה גם בפקולטות ובמחלקות אחרות. המאמר מתאר את השיטה המקורית, מציג את מטרותיה , סוקר את הבסיס התיאורטי-מדעי שלה, מונה את חסרונותיה ומתייחס לווריאציות בשיטה המקורית, המאפשרות את שילובה עם ההוראה המסורתית.
 
 
ראה גם פריטי מידע נוספים באותו נושא בפורטל מס"ע

    לפריט זה התפרסמו 4 תגובות

    מאמר טוב

    פורסמה ב 10/01/2010 ע״י שמס פאעור

    שלום,בעבר קראתי את המאמר וברצוני לקרוא אותו שוב, אולם אין גישה אליו דרך האתר!אבקש את עזרתכם באיתור המאמר.בברכה, הילה זינר

    פורסמה ב 01/07/2010 ע״י הילה זינר

    הקישוריות למאמר זה לא קיימת. כיצד ניתן לקרוא אותו? לקבל אותו?בברכה דבורה

    פורסמה ב 30/09/2010 ע״י דבורה פלג

    קישור למאמר – http://www.colman.ac.il/research/teaching_per/al_hagova/previews/current/Documents/03.pdf

    פורסמה ב 27/07/2014 ע״י יעל
    מה דעתך?
yyya