למידה משותפת של מורים והורים כמנוף להעמקת שיתופי-פעולה ביניהם למען הצלחת התלמידים

ד"ר אבי צפרוני , למידה משותפת של מורים והורים כמנוף להעמקת שיתופי-פעולה ביניהם למען הצלחת התלמידים, עיונים בחברה , במדע ובטכנולוגיה ( אורט ישראל) , מרץ 2012 .

כיצד ניתן לתעל את מעורבות ההורים באופן יעיל ובונה למען הצלחת התלמידים? כיצד יש לראות בהורים נכס ולא נטל? כיצד לכונן תפיסת עולם מוצקה - על-פיה ביה"ס ובית-ההורים הם סוכני-חינוך המשלימים זה את זה ופועלים מתוך אינטרסים משותפים? כיצד להעמיק ביניהם את קשרי הגומלין, מתוך יחסי אמון, הערכה הדדית והכרה בחשיבות שיתופי-הפעולה למען הצלחת התלמידים?
בניית קשרי-גומלין בין ביה"ס להורים יכולה להתבצע בעזרת מספר מנגנונים. במאמרנו נתמקד באחד מהם שלהערכתנו, פחות רווח בזירת ביה"ס, ויש מקום ליישמו דווקא בזירת ביה"ס שהיא נגישה ורלוונטית לא רק למורים, אלא גם להורים. המנגנון המוצע הוא למידה משותפת של מורים והורים בנושאים מרכזיים המעסיקים אותם - הן כמורים והן כהורים.
המודל המסורתי ההיררכי של המורה המומחה וההורה הנזקק - צריך לפנות את מקומו לדיאלוג בין שווים, מתוך אמון וכבוד הדדיים.

למאמר המלא של ד"ר אבי צפרוני

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya