כיתה הפוכה: לקראת פרקטיקה של פדגוגיה מקוונת
Forsey, M., Low, M., & Glance, D. (2013). Flipping the sociology classroom: Towards a practice of online pedagogy. Journal Of Sociology, 49(4), 471-485.
ההוראה והלמידה באוניברסיטה עוברות שינויים עמוקים.
תחום החינוך המקוון הואץ בשל הופעתם של הקורסים המקוונים הפתוחים והמאסיביים (Massive Open Online Courses (MOOCs), יחידות אוניברסיטה המציעות קורסים מקוונים בחינם לכל אדם בעל חיבור לאינטרנט.
נראה כי קורסי ה- MOOCs מעצימים את המגמה לקראת "הכיתה ההפוכה", המערבת סטודנטים הלומדים את חומרי הקורס באופן מקוון – בדרך כלל קטעי קריאה וקטעי וידאו קצרים – ואז מגיעים לשיעורים המובנים כסדנאות או כסימפוזיונים שבהם הם מזומנים ליישם את הידע החדש שלהם באופן מעשי במגוון דרכים.
מאמר זה מדווח על דרכים שבהן קורסי ה- MOOCs איפשרו לנו לבחון מחדש באופן ביקורתי את הפדגוגיה ואת הפרקטיקה בכיתת סוציולוגיה באוניברסיטה וכדי לבחון את ההנחות שלנו ביחס לפדגוגיה אפקטיבית דרך פרויקט של מחקר פעולה הבוחן את הקבלה של הסטודנט את כיתת הסוציולוגיה בסביבת הלמידה ההפוכה.
בהתבסס על סקרים מקדימים, תצפית על המשתתפים וראיונות פורמליים המודדים את התפיסות של הסטודנטים ואת הקבלה הראשונית של כיתה מסוימת זו, המחקר שעליו דווח כאן מציע תובנות חשובות לדיונים שבדרך כלל מתבססים יותר על השערות מאשר על הוכחה אמפירית.
קישור לתקציר המאמר באנגלית
ראה גם:
"הפוך על הפוך" – מתי ואיך כדאי להשתמש ברעיון "הכיתה ההפוכה"?