יצירת פודקאסטים כדרך ללמוד מדעים
מאת: Gopal Shakuntala
Gopal, S. (2020). Creating podcasts as science learning. Science Scope, 44, 1, 10-15
כדי ללמד נושא מסוים, ניתן לבקש מהתלמידים שיכינו עליו פודקאסט (הסכת). מאמר זה מציג המלצות כיצד יש לעשות זאת בתחום הוראת המדעים:
- להשמיע לתלמידים פודקאסטים לדוגמה, ולבקש מהם לנתחם למרכיביהם השונים: הקדמה, גוף ההסכת ומסקנה.
- לסייע לתלמידים לבחור נושא ממוקד, קונקרטי וסיפורי (כלומר, כזה שמתמסר להצגה בצורה של סיפור).
- להרגיל את התלמידים לחשוב על צרכיו ויכולותיו של הקהל הפוטנציאלי, ועל השאלה מה יעניין אותו. מומלץ לבקש משוב גם מקהל ממשי, כגון עמיתיהם של התלמידים.
- להכין מראש מתווה וראשי פרקים (storyboard), במטרה לשמור על מבנה, סדר הצגה, ארגון וזרימה של הנתונים, האירועים והדוגמאות המובאים בהסכת.
הכנת הסכתים אינה כרוכה לרוב בהוצאות או בידע מוקדם גדול במיוחד.
לצורכי בטיחות מומלץ כי התלמידים יראיינו רק אנשים שהם מכירים, ובאישור הוריהם.
לקריאה נוספת: כל סיכומי המאמרים בנושא הוראת מדעים
עדיין אין תגובות לפריט זה
yyya