יעילות המורה: התנאים החשובים ביותר ומבט לעתיד
- התקדמות במדע הקוגניטיבי וטכניקות מתקדמות בחקר המוח חושפים ויחשפו מתודולוגיות הוראה חדשות המאבחנות ומתקנות קשיי אוריינות בקרב מבוגרים וילדים.
- מורים יסייעו ללמידה בקהיליות לומדים המסייעים זה לזה, יקדמו אינטראקציות ברמה גבוהה ושיתופיות גמישה, דמוקרטית וממוקדת-לומד.
- לנוכח הכלים הוירטואליים והרשתות המתפתחים והולכים, ייפתחו אפשרויות ללמידה חסרת גבולות לכול, בכל זמן ובכל מקום. העצמה והכשרה של מורים תכוון אותם לכך שיוכלו לעשות סינתזה של כלים אינטרנטיים רבים ולקיים חשיבה ורפלקציה בשאלות של פיתוח הידע והשימוש בו ע"י הלומדים.
- מבנה מקצוע ההוראה ישתנה והמורים, חלקם לפחות, יהיו "מורים היברידיים":
- הדיון והויכוח על איכות המורה לא יתמקד עוד במדידת היעילות של כל מורה ומורה במנותק מהכיתות. רוב קובעי המדיניות יהיו מעוניינים בדרך שבה מורים מתפתחים מקצועית ומפיצים את הידע שלהם לאחרים. מעמד המורים בעיני אנשי עסקים, אנשי אקדמיה, הורים ואחרים יעלה.
- הדגש במערכות האחריותיות יהיה על למידת המורים בצוות פנים אל פנים ובלמידה וירטואלית, עם עמיתים, חונכים ומאמנים. תוכניות הלימודים וההוראה הן שיניעו את האחריותיות ולא להיפך, כפי שקורה היום. מערכות אלה גם תרחבנה את המבט להעריך ולבחון את התמיכה הניתנת למורים ולמנהלים ע"י מחוזות, מכללות ואוניברסיטאות. ההעצמה של המורים ע"י האינטראקטיביות והגמישות של הרשת תביא ליתר אחריות על למידת התלמידים ולאחריותיות של קובעי מדיניות ואחרים ליצירת תנאים לכך שמורים מוכשרים ילמדו ביעילות.
- קובעי מדיניות ידחו תכנון והנחתה מלמעלה של אסטרטגיות כמו, למשל, במקרה של NCLB, דבר שבלם יוזמות וחידושים (למרות הכוונות הטובות). במקום זאת אחריותיות בתי הספר תתמקד בדרכי הערכה ומדידה מגוונות של למידת תלמידים המתואמים עם המורים המקדמים צמיחה אינטלקטואלית, חברתית ורגשית.
ביבליוגרפיה
Berry, B. (2007). Recruiting and retaining quality teachers for high-needs schools: insights from NBCTsummits and other policy initiatives, Hillsborough, NC: CTQ.
Berry, B., & Fuller, E. (2007). Stemming the tide of teacher attrition: how working conditions influence teacher career intentions and other key outcomes in Arizona, Hillsborough, NC: CTQ.
Berry, B., Smylie, M., & Fuller E. (2008). Understanding teachers working conditions: a review and look to the future, Report prepared for the Spencer Foundation, Hillsborough, NC: CTQ.
Berry, B. ( 2009). The teachers of 2030: creating a student-centered profession for the 21st century, Hillsborough, NC: CTQ.
Berry, B., & Fuller, E. (2007). Stemming the tide of teacher attrition: how working conditions influence teacher career intentions and other key outcomes in Arizona, Hillsborough, NC: CTQ.
Berry, B., Daughtrey, A., & Weider, A. (2010).A better system for schools: developing, supporting and retaining effective teachers, NY and Hillsborough, NC: Teachers network and the Center for teacher quality.
Goddard, Y., & Goddard, R.D. (2007). Atheoretical and empirical investigation of teacher collaboration for school improvement and student achievement in public elementary schools, Teachers College Record, 109(4). 877-896.
Coggshall, J.G., Ott, A., Behrstock, E., & Lasagna, M. (2009).Supporting teacher talent: the view from generation Y. Washington DC and NY: Public agenda and learning point associates.
Darling-Hammond, L. (2007). Recognizing and enhancing teacher effectiveness: a policy maker’s guide, in: L. Darling-Hammond & C.D. Prince (eds.), Strengthening teacher quality in high-need schools: policy and practice, Washington DC: The Council of Chief State School Officers.
Dede, C., (2007). Transforming education for the 21st century: new pedagogies that help all students attain sophisticated learning outcomes, Raleigh, NC: Friday Institute.
Finn, C., & Wilcox, D. (1999). Board games: failure of national Board for Professional Teaching Standards to accomplish objective of improving quality of teaching in the US, National Review.
Jackson, C.K. & Bruegmann, E. (2009). Teaching students and teaching each other: the importance of peer learning for teachers,NBER, working paper 15202, Cambridge, MA: NBER.
Johnson, J., Yarrow, A., Rochkind, A., & Ott, A. (2009). Teaching for a living: how teachers see the profession today, New-York: Public Agenda Foundation.
MetLife Foundation (2009). The MetLife survey of the American teacher: collaborating for students’ success, NY: Author.
Murnane, R.J., & Steele, J.L. (2007). What is the problem? The challenge of providing effective teachers for all children, The Future of Children, 17(1), 15-43.
Rochkind, J. et al., (2007). Lessons learned: new teachers talk about their jobs, challenges and long-range plans, a report from the national comprehensive center for teacher quality and public agenda, NU: Public Agenda.
Rozenholtz, S. (1989). Teacher’s workplace: the social organization of schools, New-York: Longman.
Sass, T. (2008). The stability of value-added measures of teacher quality and implications for teacher compensation policy, Washington, DC: CALDER.
Silva, E. (2009). Teachers at work: improving teacher quality through school design Washington, DC: Education Sector.
Wei, R., Darling-Hammond, L., Andree, A., Richardson, N., & Orphanos, S. (2009). Professional learning in the learning profession: a status report on teacher development in the US and abroad, Dallas: National Staff Development Council.
- התקדמות במדע הקוגניטיבי וטכניקות מתקדמות בחקר המוח חושפים ויחשפו מתודולוגיות הוראה חדשות המאבחנות ומתקנות קשיי אוריינות בקרב מבוגרים וילדים.
- מורים יסייעו ללמידה בקהיליות לומדים המסייעים זה לזה, יקדמו אינטראקציות ברמה גבוהה ושיתופיות גמישה, דמוקרטית וממוקדת-לומד.
- לנוכח הכלים הוירטואליים והרשתות המתפתחים והולכים, ייפתחו אפשרויות ללמידה חסרת גבולות לכול, בכל זמן ובכל מקום. העצמה והכשרה של מורים תכוון אותם לכך שיוכלו לעשות סינתזה של כלים אינטרנטיים רבים ולקיים חשיבה ורפלקציה בשאלות של פיתוח הידע והשימוש בו ע"י הלומדים.
- מבנה מקצוע ההוראה ישתנה והמורים, חלקם לפחות, יהיו "מורים היברידיים":
- הדיון והויכוח על איכות המורה לא יתמקד עוד במדידת היעילות של כל מורה ומורה במנותק מהכיתות. רוב קובעי המדיניות יהיו מעוניינים בדרך שבה מורים מתפתחים מקצועית ומפיצים את הידע שלהם לאחרים. מעמד המורים בעיני אנשי עסקים, אנשי אקדמיה, הורים ואחרים יעלה.
- הדגש במערכות האחריותיות יהיה על למידת המורים בצוות פנים אל פנים ובלמידה וירטואלית, עם עמיתים, חונכים ומאמנים. תוכניות הלימודים וההוראה הן שיניעו את האחריותיות ולא להיפך, כפי שקורה היום. מערכות אלה גם תרחבנה את המבט להעריך ולבחון את התמיכה הניתנת למורים ולמנהלים ע"י מחוזות, מכללות ואוניברסיטאות. ההעצמה של המורים ע"י האינטראקטיביות והגמישות של הרשת תביא ליתר אחריות על למידת התלמידים ולאחריותיות של קובעי מדיניות ואחרים ליצירת תנאים לכך שמורים מוכשרים ילמדו ביעילות.
- קובעי מדיניות ידחו תכנון והנחתה מלמעלה של אסטרטגיות כמו, למשל, במקרה של NCLB, דבר שבלם יוזמות וחידושים (למרות הכוונות הטובות). במקום זאת אחריותיות בתי הספר תתמקד בדרכי הערכה ומדידה מגוונות של למידת תלמידים המתואמים עם המורים המקדמים צמיחה אינטלקטואלית, חברתית ורגשית.