ילדוּת בחברה הערבית בישראל: סוגיות חינוכיות ומחקריות
רוסו-צימט, ג', זיו, מ' ומסארוה-סרור, א' (עורכות) (2015). ילדוּת בחברה הערבית בישראל: סוגיות חינוכיות ומחקריות. תל אביב: מכון מופ"ת.
ספר זה מאגד בתוכו מאמרים עיוניים ומחקריים על ילדוּת בחברה הערבית בישראל. כדי שנוכל להבין את הילדות עלינו להעמיק ולחקור סוגיות מגוונות בעולמם של הילדים בחברה שהם גדלים בה. המאמרים בספר בוחנים נקודות מבט היסטוריות ועכשוויות הקשורות בילדים ובילדות באסלאם ובחברה הערבית בישראל, בהתפתחות חברתית ושפתית, במוזיקה בחיי הילדים בגיל הרך, ביחסי הורים וילדים ובהדרכה בגני ילדים.
מחברי הפרקים בספר באים ממגוון רחב של דיסציפלינות אקדמיות וממוסדות אקדמיים שונים. הכתיבה, העריכה וההוצאה לאור של הספר נעשו בתהליך דיאלוגי שהביא לידי ביטוי את החשיבות שהכותבות והכותבים מייחסים לעשייה שיתופית שוויונית בין אזרחי ישראל היהודים והערבים. הספר יצא לאור בעברית ובערבית.
ד"ר גילה רוסו-צימט – מרצה בכירה בתכנית לתואר שני בגיל הרך ועומדת בראש מרכז המחקר לגיל הרך במכללת לוינסקי לחינוך. מחקריה ופרסומיה מתמקדים בגיל הרך ובתחומי חשיבה והכשרת מחנכים. כתבה וערכה (בשיתוף חוקרים נוספים) את הספרים: "התודעה הלומדת" "מאה שנות גן ילדים בארץ ישראל" ו"מבעד לעדשת הזהות המקצועית – מחקר שיתופי רב-שיטות כגישה להבנת הזהות של מכשירי מורים". היא מייסדת ועורכת של כתב עת אינטרנטי מדעי "חוקרים @ הגיל הרך".
פרופ' מרגלית זיו – ראש החוג לתואר שני בהוראה ולמידה במכללה האקדמית לחינוך אלקאסמי ומנהלת אקדמית של "בדאיאת" (התחלות) – מרכזים ותכניות לקידום הגיל הרך בחברה הערבית. תחומי המחקר שלה נוגעים בהתפתחות הבנה חברתית של ילדים, בקידום הבנה חברתית באמצעות סיפורי ילדים ובהבנת תהליכי הוראה ולמידה של ילדים בגיל הרך. היא חברה ברשת בין-לאומית העוסקת בקידום חינוך לשלום בגיל הרך בתמיכת האו"ם והאיחוד האירופאי והשתתפה בפיתוח תכנית בין-לאומית לתואר שני בחינוך לשלום בגיל הרך באוניברסיטת אלסטר בצפון אירלנד.
ד"ר אפנאן מסארוה-סרור – מרצה ומדריכה פדגוגית בתכנית לתארים ראשון ושני לגיל הרך במכללה האקדמית לחינוך אלקאסמי ועובדת כמעריכה של תכניות התערבות ופיתוח. מחקריה עוסקים בתכניות התערבות חינוכיות לאימהות ולילדים ובחקר נשים בחברות ובתרבויות מוסלמיות.