ידע מוצג במפות מושגים: קורלציה עם מבחני ידע קוגניטיבים מסורתיים
Conradty, C. C., & Bogner, F. X. (2012). Knowledge presented in concept maps: correlations with conventional cognitive knowledge tests. Educational Studies 38(3), 341-354
מחקר זה מתמקד בהתאמה שבין מפת מושגים -CMaps שלוקחים בחשבון במיוחד, את המורכבות הרבה של חומר הלימוד.
קבוצת תלמידי כיתה ו' יצרו CMaps עבור שני נושאי לימוד בדרגת קושי משתנה. ההתאמה בין מורכבות CMaps לבין מבחן הסיום הייתה קטנה אך בעלת משמעות רבה בשני חומרי הלמידה. קיימת מורכבות של CMaps יחסית לידע ארוך הטווח בחומר הלימוד הקשה, אבל לא בהקשר לאחד הקל. יתרה מכך, המספר הרב של שגיאות טכניות עושה את זה כמעט בלתי אפשרי להעריך את הידע של התלמידים.
לסכום, מפות מושגים, CMaps, אינם מספקים אלטרנטיבה מספקת למבחני ידע עם תשובות קצרות, אבל ביחד, הם עשויים להוות מסגרת מקיפה למבנה הידע של התלמיד ולסיוע בהכנת תכניות לימודים המותאמות לצרכים אישיים .