חרדת ספריות בקרב פרחי הוראה
Savita, S., Poonam, A. (2018). Library Anxiety of Teacher Trainees, i-manager's Journal on Educational Psychology, v. 11 (3), pp. 21-24
מחקר זה בוחן חרדת ספריות בקרב מורים לעתיד, סטודנטים להוראה. המחקר חושף כי מדובר בתופעה שכיחה למדי בקרב הסטודנטים. המחקר זיהה חמישה מאפיינים של חרדת ספריות: מחסומים מול צוות הספרייה, מחסומים רגשיים, הרגשת נוחות (או אי נוחות) בספרייה, הכרות עם הספרייה ומחסומים טכניים. במחקר נבדקו 58 פרחי הוראה ממכללה לחינוך בהריאנה (הודו). הנבדקים נבחרו למחקר באמצעות טכניקה של דגימה אקראית מרובדת. לאחר איסוף וניתוח הנתונים עולה כי 28% מתוך הסטודנטים להוראה חווים חרדת ספריות נמוכה, 57% מהם מעידים על חרדת ספריות ממוצעת ואילו 15.4% מהם סובלים מחרדת ספריות גבוהה. בהמשך נמצא כי חרדת ספריות נפוצה יותר בקרב מורים המגיעים מרקע כפרי לעומת מורים לעתיד המגיעים מסביבה עירונית.
לקריאה נוספת
שינוי הפרדיגמה: לא אותה גברת ובשינוי אדרת! על עתיד הספריות-מרכזי המשאבים של בתי-הספר
הערכה מופחתת חרדה: האם ניתן לפתח הערכה ידידותית במערכת החינוך
מעניין מאוד, ראיתי את זה קורה מסביבי בפקולטה.
יש מי שמצליח להתמודד ויש שצריכים עזרים חיצוניים, שזה גם בסדר.
אחלה מאמר!
אני חושב שזה תלוי מדינה ומקצוע גם. לא בהכרח כל סטודנט.