חקר מקרה: למידה שיתופית מקוונת בין 2 כיתות מרוחקות בבתי ספר יסודיים
סלנט, ע' (2018). חקר מקרה: למידה שיתופית מקוונת בין 2 כיתות מרוחקות בבתי ספר יסודיים. אתר ידע וסקרנות דיגיטלית
בתי הספר היסודיים קשת באשדוד ובית הספר החדשני למדעים בדליית אל כרמל מקיימים פעילות ייחודית של למידה שיתופית מקוונת. מטרת המיזם היא לחשוף תלמידים משני בתי הספר לתרבות ולמורשת של האחר ובכך לעודד היכרות מעמיקה, הבנה, קבלה של האחר וחיזוק האחדות. נושא הלמידה שנבחר הוא חגים, תרבות ומורשת של שני המגזרים.
התלמידים היהודים באשדוד הכינו מצגת על העדה דרוזית, על החגים והמנהגים. לאחר מכן הם יצרו סרטון היכרות שבו הציגו את עצמם, את בתי הספר שלהם ואת העיר בה הם גרים. בסרטון בירכו התלמידים את הילדים הדרוזים לרגל חג הקורבן. באופן דומה, התלמידים הדרוזים בדליית אל כרמל ערכו שיעור היכרות בנושא חגי ישראל, ויצרו מצגת דומים לאלה שהוכנו באשדוד.
לקריאה נוספת
יום הזיכרון ויום הנכבה בבית ספר דו-לשוני בישראל: מפגש בין זהויות בקונפליקט