חמישה שלבים לתכנון תכנית לימודים בית-ספרית לעיצוב , חשיבה טכנולוגית וליצירה
לבתי ספר המנסים לפתח תכנית לימודים בית ספרית אחרת לטיפוח יצירתיות וחשיבה טכנולוגית כדאי לאמץ את העקרונות שגיבש יזם ההי-טק Ewan McIntosh .
ההרצאה ניתנה בכינוס המשותף של בתי הספר החדשניים בסאן דייגו וכינוס ISTE 2012.
מדובר על תהליך בן חמישה שלבים לתכנון תכנית לימודים בית-ספרית לעיצוב וליצירה . העקרונות של תכנית לימודים בית ספרית כזו הם מצד אחד הבנייה של התכנים באופן שהלומד יוכל להתקדם בעצמו ללמידה מכוונת עצמית ומצד שני יותר דרגות חופש של בחירה ומבחר תכנים מבלי להסיר את האחריות מהלומד . התכנית הבית ספרית לטיפוח יצירתיות צריכה להציג את התמונה הרחבה יותר של הנושא הנלמד וזאת על מנת שהתלמידים יוכלו למצוא בעצמם את נתיב ההתקדמות שלהם. עקרון נוסף בתכנית לימודים בתי-ספרית חדשנית היא יצירת רלבנטיות לעולם האמיתי מחוץ לביה"ס ע"י קישורים מתאימים.
לא מדובר רק על למידה מאותגרת בעיות אלא על למידה שמנסה לייצור תנאים מדרבנים של למידה פעילה בביה"ס ומחוץ לו.
מקור וקרדיט:
למידע נוסף :