התפתחות מקצועית של מורים המתמקדת בידע תוכן פדגוגי

Van Driel, J. H., & Berry, A. (2012). Teacher professional development focusing on pedagogical content knowledge. Educational Researcher, 41, 26-28.

מילות מפתח: ניתוח מדיניות; התפתחות מקצועית; הכשרת/התפתחות מורים; ידע של מורים

הואיל וידע תוכן פדגוגי (pedagogical content knowledge) כולל ידע של מורים לגבי כיצד תלמידים לומדים, או שאינם מצליחים ללמוד, נושא ספציפי, הפיתוח של ידע תוכן פדגוגי הוא מטרה חשובה שיש להתמקד בה בתכניות התפתחות מקצועית. ספרות המחקר מצביעה בבירור על הטבע המורכב של ידע תוכן פדגוגי כצורה של ידע מקצועי של מורים שהיא מאוד ספציפית מבחינת הנושא, האדם, והסיטואציה. הדבר מרמז על כך שתכניות התפתחות מקצועית המכוונות לפיתוח ידע תוכן פדגוגי של מורים אינן יכולות להיות מוגבלות לאספקת מידע למורים, כגון דוגמאות של הוראת מומחה של הנושא. במקום זאת, תכניות כאלה צריכות להיות בקשר הדוק עם הפרקטיקה המקצועית של המורים, ובנוסף למתן מידע ספציפי למורים, הן צריכות לכלול אפשרויות לקביעת אסטרטגיות הוראה מסוימות ולשקף, באופן אישי וקולקטיבי, את חוויותיהם.

ראה גם :

פיתוח ידע דיסציפלינרי וידע תוכן פדגוגי למדעים ע"י מורה כוללת בבית ספר יסודי

ידע תוכן טכנולוגי פדגוגי בהכשרת מורים: סקירת שיטות וכלים למדידה והערכה

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya