התיאוריה הפסיכולוגית של עומס קוגניטיבי (cognitive load theory) והשלכותיה להוראה
מאת: A Artino
מילות מפתח:
למידה: מודלים
עומס קוגניטיבי
פסיכולוגיה חינוכית
פסיכולוגיה קוגניטיבית
תהליכי התמודדות
תהליכים קוגנטיביים
תכנון הוראה
לחצו כדי להאזין לפריט
מקור וקרדיט:
Artino, A. (2008). Cognitive Load Theory and the Role of Learner Experience: An Abbreviated Review for Educational Practitioners. AACE Journal. 16 (4), pp. 425-439. Chesapeake, VA: AACE.
מטרת הסקירה היא להציג לאנשי חינוך את עיקרי התיאוריה הפסיכולוגית של עומס קוגניטיבי cognitive load theory)) והשלכותיה להוראה. המאמר מתאר בקצרה את ייחודיות התפיסה של תיאורית העומס הקוגניטיבי ומה הופך אותה שונה ביחס לתיאוריות קוגניטיביות אחרות. עוד מתאר המאמר את ההתנסויות של הלומדים ביחס לתיאורית ה-CLT וכיצד רמות הידע הקודמות משפיעות על היישום של שיטות הוראה. כמו כן , מציג המאמר את הבעייתיות של חלק משיטות ההוראה הקיימות מנקודת המבט של תיאורית ה-CLT .
ראה גם:



מאת: A Artino
מילות מפתח:
למידה: מודלים
עומס קוגניטיבי
פסיכולוגיה חינוכית
פסיכולוגיה קוגניטיבית
תהליכי התמודדות
תהליכים קוגנטיביים
תכנון הוראה
לחצו כדי להאזין לפריט
מקור וקרדיט:
Artino, A. (2008). Cognitive Load Theory and the Role of Learner Experience: An Abbreviated Review for Educational Practitioners. AACE Journal. 16 (4), pp. 425-439. Chesapeake, VA: AACE.
מטרת הסקירה היא להציג לאנשי חינוך את עיקרי התיאוריה הפסיכולוגית של עומס קוגניטיבי cognitive load theory)) והשלכותיה להוראה. המאמר מתאר בקצרה את ייחודיות התפיסה של תיאורית העומס הקוגניטיבי ומה הופך אותה שונה ביחס לתיאוריות קוגניטיביות אחרות. עוד מתאר המאמר את ההתנסויות של הלומדים ביחס לתיאורית ה-CLT וכיצד רמות הידע הקודמות משפיעות על היישום של שיטות הוראה. כמו כן , מציג המאמר את הבעייתיות של חלק משיטות ההוראה הקיימות מנקודת המבט של תיאורית ה-CLT .
ראה גם:



לפריט זה התפרסמו 1 תגובות
אני מבקש שתשלחו לי אתת התרגום המלא של המאמר אם אפשר ותודה
פורסמה ב 15/11/2015
ע״י מוחמד קשקוש
אני מבקש שתשלחו לי אתת התרגום המלא של המאמר אם אפשר ותודה