השימוש ברשתות חברתיות כדי להפעיל את חוכמת ההמונים בהוראה
Klieger, A. (2016). The use of social networks to employ the wisdom of crowds for teaching. TechTrends: Linking Research Practice to Improve Learning. 60(2), 124-128.
היפותיזת "חוכמת ההמונים" (Wisdom of Crowds) הוכנסה לתחומים רבים, אך לא לחינוך. קבוצות עם ידע ומיומנויות מגוונים מקבלות החלטות טובות יותר מאשר קבוצות הומוגניות או קבוצות מומחים. המגוון מוסיף נקודות השקפה שונות, שמשפרות את יכולת פתרון הבעיות של הקבוצה. השימוש המוגבר ברשתות חברתיות מאפשר להפעיל את חוכמת ההמונים ביצירת גישות חינוכיות חדשות למטרות הוראה-למידה.
מאמר זה מדגים את השימוש בחוכמת ההמונים לצורך הכנת מערכי שיעור ויחידות לימוד. כל מערכי השיעור ויחידות הלימוד שופרו בעקבות חוכמת ההמונים. ניתן להשתמש בשיתוף פעולה של ההמונים בדרכים רבות, כולל כתיבת מבחנים, אינטראקציות בכיתה, הפיכת נושאים לחומרים רלוונטיים לתלמידים, הצעת שיטות הערכה חלופיות ועוד.
קישור לתקציר המאמר באנגלית
ראו גם:
מי רצח את האנציקלופדיה שלי? על ניצחונה המוחץ של ויקיפדיה, אולי ההצלחה הבולטת ביותר ברשת