הרחבת הגבולות של קריאת ספר מקוון בקרב ילדים בגן: הדרכה מטא-קוגניטיבית לתמיכה בספר מקוון בקרב ילדים צעירים הנמצאים בסיכון ללקויות למידה
Adina Shamir. Expanding the Boundaries of Kindergartners’ E-book Reading: Metacognitive Guidance for E-book Support Among Young Children at Risk for Learning Disabilities, Teachers College Record Volume 119 Number 13, 2017.
המספר והטווח ההולך וגדל של ספרים מקוונים הזמינים בשוק הספרים לילדים מניע מחנכים וחוקרים לחקור עד כמה פלטפורמות אלה יכולות לתרום לקידום האוריינות המתהווה. המאמר דן במחקר עכשווי שנערך בקרב ילדים בגן בני 4.5 שנים עד 7 שנים.
במחקר דווח כי 78 משתתפים חולקו באופן רנדומלי שלוש קבוצות שוות בגודלן: קבוצת ניסוי (ספר מקוון חינוכי עם הדרכה מטא-קוגניטיבית), קבוצת ניסוי (ספר מקוון חינוכי ללא הדרכה מטא-קוגניטיבית) וקבוצת ביקורת (תכנית רגילה של גן ילדים).
הממצאים ציינו שההדרכה המטא-קוגניטיבית המוטמעת בספר המקוון החינוכי תמכה במודעות הפונולוגית אבל לא ברכישה של אוצר מלים.