הרגל הופך לטבע שני , תרבות מקצועית של התעדכנות בתכני ההוראה – המקרה של המתמטיקה.
מאת: בתיה עמית , ניצה מובשוביץ-הדר
בתיה עמית. ניצה מובשוביץ-הדר, הטכניון. "הרגל הופך לטבע שני" , תרבות מקצועית של התעדכנות בתכני ההוראה – המקרה של המתמטיקה. כנס מיט"ל , 14 לאוקטובר 2009 , מכללת שנקר , רמת גן.
לפחות 85% מהידע המתמטי בזממנו התגלה רק ב80 השנים האחרונות. לעומת זאת, 85% מתכנית הלימודים של בית הספר היא מתוך מתמטיקה של המאה ה17 או קודם. התחום המתמטי מצוי בעשייה מתמדת וממצאים חדשים מתפרסמים על בסיס קבוע בעיתונות המקצועית, למרות זאת, שפע החדשות , שחלקו הגדול זמין ונגיש ברשת , אינו מוצא את דרכו לתוכנית הלימודים במתמטיקה למורים למתמטיקה , לא כל שכן לתלמידים. ים העשייה והיצירה אינו נחשף לתלמידי תיכון . נוצרים פערי ידע ולבוגרי מערכת התיכון אין תמונה הולמת של המציאות בתחום המתמטיקה. כיצד , אפוא, יוצרים גישור פערים? דרוש גשר בין מתמטיקה "במצבה האמיתי" לבין תוכנית הלימודים והידע המוגבל של התלמידים. על מנת לגשר על פני הפער החל צוות הטכניון לפתח לפני שנה מסגרת פעולה וההעשרה שנועדה להביא שילוב של הבזקי חדשות מתמטיות בהוראת המקצוע-כלומר, מעין "שיט בסירת זכוכית" בים המתמטיקה בת-זמננו בלי לצלול לעומקו. לצורך כך פותחו יחידות לימוד של הבזקי חדשות מתמטיות לכיתות וגם מורים למתמטיקה לומדים בהשתלמויות ייעודיות כיצד לפתח יחידות לימוד מבוססות הבזקי חדשות, כל זאת בהתחשבות במגבלות הידע הקודם של התלמידים (בתיה עמית. ניצה מובשוביץ-הדר ) .
yyya
נוצרים פערי ידע ולבוגרי מערכת התיכון אין תמונה הולמת של המציאות בתחום המתמטיקה.
cluster rush
מעוניינת בהערות לפריט זה