הפוך בה והכול בה
נורית רייך (רשת אמי"ת), דן בוכניק (אוניברסיטת בר-אילן), "הפוך בה והכול בה", בתוך: ספר הכנס התשיעי לחקר חדשנות וטכנולוגיות למידה ע"ש צ'ייס: האדם הלומד בעידן הטכנולוגי , י' עשת-אלקלעי, א' כספי, נ' גרי, י' קלמן, ו' זילבר-ורוד, י' יאיר (עורכים), רעננה: האוניברסיטה הפתוחה
בפיילוט מודל הכיתה ההפוכה משתתפים כ 20- מורים המלמדים מתמטיקה ב 20- כיתות בחינוך העל יסודי. הניסוי נערך בבתי ספר של רשת אמי"ת בישראל .
המודל כולל שלושה מרכיבים:
• הכנת המורים: התמודדות עם עמדות מסתייגות של המורים, הצורך בשינוי האינטראקציה בהוראה ובלמידה בין המורים לתלמידים השייכים לדור ה- Z במאה ה 21- , ודיון במעמדו ובתפקידו של המורה בכיתה ההפוכה.
• הכנת מאגרי חומרי למידה שניתן יהיה להתאים עפ"י חתך מורה ובחתך כיתה.
• הכרת הטכנולוגיה לשימוש המורים בכיתה ומחוצה לה.
הניסוי יתקיים במשך שישה חודשים. בסופם ייערך ניתוח מעמיק של הישגי המורים והתלמידים במטרה לשפר/לתקן ולהרחיב את המודל
ראה גם :
המשוכה הגבוהה לקראת היפוך הכיתה
כיתה הפוכה- תמונת מצב 2013