המבחנים הבינלאומיים TALIS להערכת מורים – סקירת מידע
מילות מפתח:
איכות הוראה
הערכה
הערכה איכותית
מדידה בחינוך
מדיניות בחינוך
מורים
מערכות חינוך בעולם
שיטות הערכה
המבחנים הבינלאומיים TALIS להערכת מורים – סקירת מידע
- הכוונה לקיים את בחינות ההערכה עוררה מורת רוח בקרב מומחים לחינוך, הטוענים כי הכוונות הטובות עלולות להתברר כהרסניות למערכת החינוך. נשיאת המכללה האקדמית בית ברל ויו"ר ועד ראשי המכללות לחינוך, פרופ' תמר אריאב, אומרת כי מדובר בנושא רגיש שעלול לגרור תוצאות בלתי צפויות: "שכר המורים ברוב מדינות ה-OECD גבוה יותר מבישראל, וממוצע התלמידים בכיתה נמוך משמעותית, ולכן יש מדדים המתאימים ל-OECD אך לא מתאימים לישראל".
The survey focuses on the following policy themes:
- The professional development of teachers, including frequency of and access to development activities.
- The association between forms of teacher appraisal and teaching practices and beliefs.
- The association between school-level policies and practices, including school leadership, and the learning environment in schools.
- The development and support of effective school leadership.
- Recent trends in school leadership and management.
- The profiles of countries with regard to teaching practices, activities, beliefs and attitudes, and how these vary according to teacher background characteristics
דוגמא של ניתוח ממצאי הערכת TALIS למורים בדנמרק :
לא כל המדינות החברות בOECD משתתפות בהערכת TALIS (למשל המורים בגרמניה ובצרפת אינם משתתפים)
קישור
קישור
פרופסור ברלינר על חוסר התוחלת של הערכת איכות מורים :
עדיין אין תגובות לפריט זה
yyya