הכשרת פרחי הוראה להוראה מתוקשבת: עמדות ודרכי שילוב טכנולוגיות מידע בהתנסות בהוראה
מאת: אולז'ן גולדשטיין
מילות מפתח:
הוראה מתוקשבת
הכשרת מורים
סביבות למידה מתוקשבות
סביבות למידה עתירות טכנולוגיה
סטודנטים
סטודנטים להוראה
פרחי הוראה
שילוב אינטרנט בהוראה
שילוב מחשב בהוראה
אולז'ן גולדשטיין , מכללת קיי, הכשרת פרחי הוראה להוראה מתוקשבת: עמדות ודרכי שילוב טכנולוגיות מידע בהתנסות בהוראה, כנס מיט"ל 2009 , מכללת שנקר , רמת גן .
במוקד המחקר של ד"ר אולז'ן גולדשטיין מצוי הקורס "תקשוב בחינוך" במכללת קיי , הקיים יותר מ15 שנה, שנה ב' של סטודנטים במכללת קיי המתמחים בחינוך מיוחד.
מטרת המחקר :
לבחון את התהליך שסטודנטים להוראה עוברים במהלך הכשרתם להוראה מתוקשבת.
מיקוד המחקר :
עמדות הסטודנטים
דרכי שילוב בהוראה
קשיים
מסוגלות להוראה מתוקשבת בסוף הקורס
ממצאים על ההתנסות
כיצד השתנו במהלך הקורס עמדות הסטודנטים לגבי ההתנסות בהוראה משלבת תקשוב?
תחילת הקורס- מוכנות ללמוד ולהתנסות
אמצע סמסטר א'- התנגדות
אמצע סמסטר ב' (לאחר התנסות ) – עמדות חיוביות
מהו המפתח להצלחה?
התנסות
הצלחה בהוראת שיעור מתוקשב
התגובות הנלהבות של התלמידים
הסיבות לקשיי הסטודנטים
לא נחשפו למודלים להוראה מתוקשבת
· בהיותם תלמידים בביה"ס
· כסטודנטים במכללה
· במסגרת ההתנסות
· הידע הפדגוגי דל, בטחון עצמי נמוך
· מיומנויות השימוש בכלים טכנולוגיים
· מחסומים פסיכולוגיים ועמדות שליליות
ממצאים
רק בעקבות התנסות ושימוש בבלוג לימודי בקורס הבינו הסטודנטים את הפוטנציאל של כלים פתוחים להוראה מתוקשבת.
מסוגלות להוראה מתוקשבת בסוף הקורס
שאלת המחקר: מה מידת המסוגלות של הסטודנטים להוראה בשילוב תקשוב בסוף הקורס ?
שני שליש מהסטודנטים – כן
שליש- לא
בעיות בהכשרה להוראה מתוקשבת
- בעקבות המתווה החדש צומצמו במכללות לחינוך קורסים "תקשוב בחינוך"
- מדריכים פדגוגיים רובם לא מכשירים את הסטודנטים להוראה מתוקשבת
מסקנות
- חשוב לשתף פעולה בין מדריך פדגוגי ומורה למחשבים
- חשוב לפתח מחוון הערכה של התנסות
- בחירת ביה"ס שמצויד היטב במחשבים
- בחירת מ"מ מיומן בהוראה משלבת תקשוב
- המשך התנסות בהוראה בשילוב תקשוב בשנה ג'
- גישה מסלולית
עדיין אין תגובות לפריט זה
yyya