הכשרת סטודנטים להוראה בפינלנד להוראה תכליתית
Kirsi Tirri; Martin Ubani. " Education of Finnish student teachers for purposeful teaching", Journal of Education for Teaching, 2013 VOL. 39 NO. 1 ,pp.21-29.
מטרתו של מאמר זה היא לתרום לדיון הנוגע לידע של המורים בהכשרת מורים מפרספקטיבה פינית.
המאמר מתמקד ברפלקציה של סטודנטים להוראה בבתי ספר תיכוניים בפינלנד לגבי התכליתיות החינוכית של ההוראה שלהם בתחילת לימודיהם הפדגוגיים.
הנתונים נאספו מ-280 סטודנטים להוראה מכל תחומי הלימוד במחלקה להכשרת מורים באוניברסיטת הלסינקי, הנמצאים בתחילת לימודיהם בתכנית הפדגוגית בשנת 2010.
לפי הנתונים, הסטודנטים להוראה בפינלנד הדגישו מטרות כלליות מסוימות של הוראה, ללא קשר לתחום הדעת שאותו הם למדו.
כל הסטודנטים ראו עצמם כאנשי מקצוע אחראים שמשימתם הייתה לספק לתלמידים ידע בסיסי בתחום הדעת שלהם.
בנוסף, הם ראו עצמם כאחראים לחינוך הוליסטי של התלמידים, כולל הצמיחה האישית והמוסרית שלהם.
המחברים יכלו גם לראות חלק מהמטרות ספציפיות לתחום הדעת בהוראה שבו התמחו הסטודנטים.
ראה גם :
מצב המורים במדינות OECD : בניית אמון בפינלנד
לקחים מפינלנד
מערכת הכשרת המורים בפינלנד : עמדות הסטודנטים לגבי שיטות הוראה מוטות המחקר