הכניסה לתפקידי ניהול בבית הספר: מסע של שינוי והתפתחות

שכטר, ח' (2022). הכניסה לתפקידי ניהול בבית הספר: מסע של שינוי והתפתחות. תל אביב: הוצאת מכון מופ"ת

 מורכבותו של התפקיד הניהולי נובעת מהיותו כרוך בהתמודדות מקצועית, ארגונית ופדגוגית מול גורמים רבים בתוך בית הספר ומחוצה לו. התמודדות זו מחייבת חשיבה מערכתית לצד ידע, מיומנויות רבות וכישורים ניהוליים ופדגוגיים. מטבע הדברים, מנהלים חדשים חווים את האתגרים המורכבים בעוצמות גבוהות יותר. כניסת מנהל או מנהלת חדשים לתפקיד היא אירוע שמשנה את ערוצי התקשורת ואת יחסי הכוחות הבית-ספריים, ומשפיע על דרכי קבלת ההחלטות בארגון. כניסת מנהלים לתפקיד היא אירוע בעל השפעה מכרעת על בתי הספר בהקשר של המשכיות ושל שינוי.

לקניית עותק מקוון או מודפס של הספר

לקריאה נוספת: כל המאמרים בנושא ניהול בתי ספר

ספר זה מציע מסד עיוני ומעשי למנהלים החדשים של בתי הספר. הוא משלב את הידע העולמי בתחום הכניסה לתפקיד ניהולי ומציע מענה יישומי לאתגרים המורכבים של הכניסה לתפקידי ניהול בבית הספר. הספר מציע עקרונות פעולה בתהליך ההנחיה של מנהלים חדשים ודרכי תמיכה וסיוע למנהלים בכניסה לתפקידם לשם פיתוח מיטבי של דור המנהלים העתידי של מערכת החינוך הישראלית.

 פרופ' חן שכטר, ראש מכון מופ"ת – המכון הארצי למחקר ולפיתוח בהכשרת מורים ובחינוך. מחקריו של פרופ' שכטר עוסקים במנהיגות ובניהול בתי ספר, תהליכי שינוי ארגוניים, רפורמות בחינוך ותהליכי הטמעתן, למידה ארגונית, למידה מהצלחות, תהליכי למידה בצוותים, פיתוח מנהלים והכשרתם וחשיבה מערכתית בניהול מערכות חינוך. מחקריו והוראתו מתמקדים ביצירת קשרים בין מחקרים תאורטיים ואמפיריים לפרקטיקות חינוכיות. פרופ' שכטר פרסם מאמרים רבים בכתבי עת מובילים בעולם בנושאי מנהיגות, ניהול, פיתוח ארגוני ומדיניות בחינוך. הוא משמש כעורך הראשי של כתב העת במנהיגות ובמינהל החינוך Journal of Education Administration.

 

 

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya