הכיתה כקהילה: תיאור מקרה

טל מימון, תרי שטרנברג ועידן עמיאל , ‏15 ‏דצמבר ‏2011


בשנים האחרונות יותר ויותר מורים מרגישים בודדים ומבודדים בהתמודדותם היומיומית עם בעיות משמעת והתנהגות. המאמר מציג תכנית חדשנית להתמודדות עם בעיות משמעת והתנהגות, מתוך תפיסה אלטרנטיבית של בית הספר כקהילה. התכנית יושמה בבית ספר יסודי בעזרת כלים ברוח גישת 'הסמכות החדשה' וההתנגדות הלא אלימה. הגישה נוסחה במקור בהקשר של התמודדות הורים או מורים עם בעיות התנהגות של ילדים ברמה הפרטנית, והמקרה המוצג ממחיש כיצד היא הותאמה להתמודדות עם קשיים שעלו ברמת הכיתה.

תגיות: חינוך | התנהגות | תיאורי מקרה | פסיכולוגיה חינוכית

למאמר בפורטל פסיכולוגיה עברית ברשת

ראה גם :
עמדות מורים כלפי פנייה לעזרה או הימנעות ממנה בהתמודדות עם בעיות התנהגות בכיתה


משמעת בכיתה : היבטים פסיכולוגיים וחינוכיים

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya