הכיתה כקהילה: תיאור מקרה
מאת: טל מימון , תרי שטרנברג , עידן עמיאל
מילות מפתח:
בעיות התנהגות
בעיות משמעת
בתי ספר יסודיים
הורים
מורים
ניהול כיתה
ניתוח אירוע
ניתוח מצבי למידה
פסיכולוגיה חינוכית
תהליכי התמודדות
טל מימון, תרי שטרנברג ועידן עמיאל , 15 דצמבר 2011
בשנים האחרונות יותר ויותר מורים מרגישים בודדים ומבודדים בהתמודדותם היומיומית עם בעיות משמעת והתנהגות. המאמר מציג תכנית חדשנית להתמודדות עם בעיות משמעת והתנהגות, מתוך תפיסה אלטרנטיבית של בית הספר כקהילה. התכנית יושמה בבית ספר יסודי בעזרת כלים ברוח גישת 'הסמכות החדשה' וההתנגדות הלא אלימה. הגישה נוסחה במקור בהקשר של התמודדות הורים או מורים עם בעיות התנהגות של ילדים ברמה הפרטנית, והמקרה המוצג ממחיש כיצד היא הותאמה להתמודדות עם קשיים שעלו ברמת הכיתה.
תגיות: חינוך | התנהגות | תיאורי מקרה | פסיכולוגיה חינוכית
למאמר בפורטל פסיכולוגיה עברית ברשת
ראה גם :
עמדות מורים כלפי פנייה לעזרה או הימנעות ממנה בהתמודדות עם בעיות התנהגות בכיתה
עדיין אין תגובות לפריט זה
yyya