הכיתה והרווחה הנפשית של התלמיד
Melissa A Milkie, Catharine H Warner. HOW DOES THE CLASSROOM LEARNING ENVIRONMENT AFFECT CHILDREN'S MENTAL HEALTH? . Journal of Health and Social Behavior. Mar 2011. Vol. 52, Iss. 1; pg. 3, 1 pgs
כיתות הלימוד בבתי הספר אשר נועדו במקור להיות סביבה טבעית ללמידה וסקרנות עשויים במקרים לא מעטים להפוך לסביבה מלחיצה שאינה מעודדת את התלמידים ללמידה אבל גם יכולה לפגוע בהם מבחינה נפשית. הפיכת הכיתה לזירה פוגענית לתלמידים יכולה להיות תוצאת תנאי הלמידה הפיזיים בכיתה או תלמידים מפריעים. היא תלויה במידה לא פחותה ביכולתו של המורה ליצור סביבה נינוחה לתלמידים היוצרת ענין ומונעת לחצים מיותרים. כותבות המאמר, פסיכולוגיות חינוכיות מתריעות על כך שכיתת לימוד פוגענית ( כיתה החשופה להתעללויות בין ילדים, לתנאי לימוד בלתי סבירים, לתלמידים מפריעים ולמתח בין התלמידים והמורה ) יכולה לאורך זמן לפגוע ברווחה הנפשית של התלמיד יותר מכל סביבה אחרת שממנה אנו מבקשים לגונן על הילדים. חלק מהילדים יוכלו להתגבר בהמשך חייהם על לחצים אלו , אך לא כולם.