החינוך על-פי לב טולסטוי
Gomme, R. (2010). Education and Leo Tolstoy. Prospero, 16,3, 6-11
בגיל 33 הקים לב טולסטוי, מגדולי הספרות העולמית בכל הדורות, בית ספר למען פשוטי העם באחוזתו. טולסטוי דגל בחינוך באמצעות דוגמה אישית ובהנחלה של ערכים שרק הם יכולים לדעתו להעניק לידע הקשר, קוהרנטיות וכוח-מניע.
במאמר זה סוקר המחבר את עקרונות החינוך שהנהיג טולסטוי בבית הספר שהקים ובהם ההתמקדות בתלמיד ולא במורה, ויתור על נשיאה והבאה של ספרים או ציוד ("התלמיד מביא רק את עצמו"), אי מתן שיעורי בית ומקומות ישיבה בלתי קבועים ואף חופשיים ("התלמידים יושבים אל השולחן, על אדן החלון, על הרצפה ובכל מקום שהוא").
לקריאה נוספת
שלושה רעיונות שבאמת עובדים לשיפור האווירה בכיתה: פתיחידה, מחברת הצלחות ומחיאות כפיים
Gomme, R. (2010). Education and Leo Tolstoy. Prospero, 16,3, 6-11
בגיל 33 הקים לב טולסטוי, מגדולי הספרות העולמית בכל הדורות, בית ספר למען פשוטי העם באחוזתו. טולסטוי דגל בחינוך באמצעות דוגמה אישית ובהנחלה של ערכים שרק הם יכולים לדעתו להעניק לידע הקשר, קוהרנטיות וכוח-מניע.
במאמר זה סוקר המחבר את עקרונות החינוך שהנהיג טולסטוי בבית הספר שהקים ובהם ההתמקדות בתלמיד ולא במורה, ויתור על נשיאה והבאה של ספרים או ציוד ("התלמיד מביא רק את עצמו"), אי מתן שיעורי בית ומקומות ישיבה בלתי קבועים ואף חופשיים ("התלמידים יושבים אל השולחן, על אדן החלון, על הרצפה ובכל מקום שהוא").
לקריאה נוספת
שלושה רעיונות שבאמת עובדים לשיפור האווירה בכיתה: פתיחידה, מחברת הצלחות ומחיאות כפיים
מאוד מאמין בגישה שתלמיד צריך להגיע כל יום לבית ספר ולהביא את עצמו ואת הכוחות שיש בו שיכול לתרום לכלל הכיתה.
ולמידה מתוך חוויה היא יותר עוצמתית מפתחת ונותנת כלים להתמודדות אישית והוצאה של הפוטנציאיל האישי.
טולסטוי מאפשר למידה עצמית וחוויתית מה שמתאים מאוד לימינו בתקופה בה הידע נמצא זמין וכדי להעמיק ידע יש צורך בחשיבה ולמידה עצמית
אהבתי את הרעיון שהתלמיד מגיע לשיעור כמו דף חלק-"מביא רק את עצמו"
מאוד מאמין בגישה שתלמיד צריך להגיע כל יום לבית ספר ולהביא את עצמו ואת הכוחות שיש בו שיכול לתרום לכלל הכיתה.
ולמידה מתוך חוויה היא יותר עוצמתית מפתחת ונותנת כלים להתמודדות אישית והוצאה של הפוטנציאיל האישי.
טולסטוי מאפשר למידה עצמית וחוויתית מה שמתאים מאוד לימינו בתקופה בה הידע נמצא זמין וכדי להעמיק ידע יש צורך בחשיבה ולמידה עצמית
אהבתי את הרעיון שהתלמיד מגיע לשיעור כמו דף חלק-"מביא רק את עצמו"