הוראת שפות תכנות בשיטת למידה מבוססת בעיות (PBL)
מאת: אודי מלכה
מילות מפתח:
דרכי הוראה
דרכי התמודדות
למידה מאותגרת בעיות
למידה מבוססת פרויקטים
מדעי המחשב
פרוייקטים
שיטות הוראה
שיטות הוראה חלופיות
תהליכי התמודדות
תלמידים
אודי מלכה. הוראת שפות תכנות בשיטת למידה מבוססת בעיות (PBL), עיונים בחברה , בטכנולוגיה ובמדע ( אורט ישראל) , גיליון 14 , אוקטובר 2012 .
בשיטת למידה מבוססת בעיות מציג המורה או המרצה לתלמידים בעיה מורכבת ומאתגרת שקשורה למציאות. המוטיבציה של התלמידים לפתור בעיות מסוג זה גבוהה יותר מאשר לפתור תרגילים לשם התרגול. כך, מפתח התלמיד הנעה עצמית ללימוד ולפתרון הבעיה.
בחלק מן הבעיות הניתנות לתלמידים כתרגילים, הם משובצים בקבוצות עבודה קטנות, כשכל חבר בקבוצה עובד על משימה נפרדת אשר משתלבת במטלה כללית שקיבלה הקבוצה. התלמיד משתלב בתהליך הלמידה שלו ושל אחרים (למידה פעילה), צובר ידע חדש ולא פחות חשוב מכך - הוא מחזיק בידיו חלק משמעותי בתהליך הלמידה שלו והופך להיות אחראי עליו. הוא מרגיש שהצלחת הקבוצה היא בידיו.
yyya
הקישור למאמר לא נפתח… חבל.. אשמח למאמר