ההשפעה של גישת הלמידה השיתופית על הביצוע של תלמידי תיכון במתמטיקה

Jebson, Sofeme R. " Impact of Cooperative Learning Approach on Senior Secondary School Students Performance in Mathematics", IFE PsychologIA; 2012, Vol. 20 Issue 2, p107-112.


מחקר זה בחן את ההשפעה של גישת הלמידה השיתופית על הביצוע של תלמידי תיכון במתמטיקה.

במחקר השתתפו 120 תלמידי תיכון שנבחרו מכלל אוכלוסיית התלמידים הלומדים בשתי רמות (SS2) מתמטיקה בכיתות י"ב מתוך בתי הספר שנבחרו למחקר.

במחקר השתמשו במערך מחקר ניסויי למחצה והתלמידים חולקו לשתי קבוצות א' ו-ב' (קבוצת ניסוי וקבוצת ביקורת). תקופת הניסוי ארכה ארבעה שבועות עם מספר כולל של 16 שעות של שיעורים שהועברו לכל קבוצה.

קבוצה הניסוי למדה בגישת הלמידה השיתופית בעוד שקבוצת הביקורת למדה בשיטה הקונבנציונאלית.

הקבוצות נבחנו במבחן (Mathematics Test of Assimilation (MTAS.

המחקר חשף באופן כללי שלקבוצת הניסוי היו ציונים טובים יותר מאשר לקבוצת הביקורת.

ממצא זה מרמז על כך שלגישת הלמידה השיתופית יש השפעה מובהקת על הביצוע של התלמידים במתמטיקה בתיכון. על כן, מומלץ שמורים למתמטיקה יעבדו יחד כדי לשפר את הביצוע של תלמידיהם במתמטיקה.








    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya