ההשלכות של שימוש במחשבים ניידים על ידי מורים ומחנכים בכיתה
מחקר חלוץ שנערך באוסטרליה בדק את ההשלכות של אימוץ מחשבים ניידים בכיתה על מורים ומחנכים. האוסטרלים נערכים לפרויקט חינוכי מקיף של אספקת מחשבים ניידים לכל המורים באוסטרליה ולכן הם עורכים שורה של מחקרים מוקדמים לבחינת היעילות וגורמי הצלחה של יישום זה בבתי הספר. הפרויקט האוסטרלי נקרא "כיתות "חכמות" ובשלב ראשון הוא מיושם באזורי מדינת Queensland.
המחקר הנוכחי בדק ניסוי חינוכי נרחב למדי אשר במהלכו צוידו מורים במחשבים ניידים ב-61 בתי ספר באוסטרליה. מעל 1500 מורים צוידו במחשבים ניידים, חלקם בבתי ספר תיכוניים, ומרביתם בבתי ספר יסודיים ובתי ספר של החינוך המיוחד. מבחינת הסביבה המתוקשבת יש לציין כי כל הכיתות בהם נערך הניסוי צוידו בחיבור לתקשורת אינטרנט אלחוטית (3Com WX Wireless controller) וגם באזורים נוספים בבתי הספר הותקנו נקודות תקשורת אלחוטיות. לכל המורה ניתן תמיכה טכנית מלאה וגם הקצאת זמן להתארגנות ולהטמעת הטכנולוגיה. ממצאי המחקר מלמדים כי רמת העניין של המורים בהוראה עלתה באופן משמעותי ונוצרה תרבות ארגונית חדשה בבתי הספר שמאפיינת ברמת נכונות גבוהה יותר של המורים לקחת על עצמם אחריות, לשפר את ההוראה ולקדם את ביה"ס. ממצאים ראשוניים מצביעים גם על הכנסת שיטות הוראה פדגוגיות חדשניות יותר לכיתות בעקבות השימוש במחשבים הניידים.
ראו גם: הצד השני של המטבע - מחשבים ניידים מעלים את המוטיבציה של תלמידים ללמוד ...