הבדלי תפיסות של מורים למתמטיקה לגבי צרכי התפתחותם המקצועית
Atara Shriki; Ilana Lavy. Perceptions of Israeli mathematics teachers regarding their professional development needs, Professional Development in Education, 2012 VOL. 38 NO. 3 ,pp.411-433
המחקר הנוכחי, שנערך בישראל, נועד לבדוק את צרכי ההתפתחות המקצועית של מורים למתמטיקה כפי שהם תופסים ומבטאים אותה במהלך התפתחותם המקצועית וההשתלמויות בהם השתתפו. ממצאי המחקר מצאו הבדלים בין התפיסות של המורים הוותיקים למתמטיקה ובין התפיסות של המורים הצעירים למתמטיקה המורים הצעירים יותר מרוכזים בעצמם ובתועלות שיביאו ההשתלמויות לידע המקצועי שלהם בעוד המורים הוותיקים למתמטיקה מעדיפים להשביח את הידע המקצועי שלהם באופן שישפיע על למידת התלמידים בכיתה. המעניין הוא שנמצאה במחקר גם קבוצת מורים שלישית, בעיקרה מורים ותיקים ומאד מנוסים בתחומי הוראת המתמטיקה , הנוטים להיות יותר מרוכזים בהתפתחות המקצועית שלהם ופחות בהשלכות מבחינת דרכי ההוראה בכיתה.
ראה גם :
כיצד מורים תופשים את המשמעות של התפתחות מקצועית (עטרה שריקי, אילנה לביא) .
Atara Shriki; Ilana Lavy. Perceptions of Israeli mathematics teachers regarding their professional development needs, Professional Development in Education, 2012 VOL. 38 NO. 3 ,pp.411-433
המחקר הנוכחי, שנערך בישראל, נועד לבדוק את צרכי ההתפתחות המקצועית של מורים למתמטיקה כפי שהם תופסים ומבטאים אותה במהלך התפתחותם המקצועית וההשתלמויות בהם השתתפו. ממצאי המחקר מצאו הבדלים בין התפיסות של המורים הוותיקים למתמטיקה ובין התפיסות של המורים הצעירים למתמטיקה המורים הצעירים יותר מרוכזים בעצמם ובתועלות שיביאו ההשתלמויות לידע המקצועי שלהם בעוד המורים הוותיקים למתמטיקה מעדיפים להשביח את הידע המקצועי שלהם באופן שישפיע על למידת התלמידים בכיתה. המעניין הוא שנמצאה במחקר גם קבוצת מורים שלישית, בעיקרה מורים ותיקים ומאד מנוסים בתחומי הוראת המתמטיקה , הנוטים להיות יותר מרוכזים בהתפתחות המקצועית שלהם ופחות בהשלכות מבחינת דרכי ההוראה בכיתה.
ראה גם :
כיצד מורים תופשים את המשמעות של התפתחות מקצועית (עטרה שריקי, אילנה לביא) .