האם יש קשר בין תחושת הלכידות החברתית בביה"ס והישגי התלמידים ?
מאת: Spiro Maroulis , Louis M. Gomez
מילות מפתח:
בתי ספר תיכוניים
הישגים לימודיים
יחסים חברתיים
למידת עמיתים
מאפיינים חברתיים
מחקר בחינוך
ניתוח רשתות חברתית (SNA)
קבוצות קטנות
קהילה
שיטות מחקר
תיאוריות למידה
תלמידים
מקור וקרדיט:
Spiro Maroulis & Louis M. Gomez ( 2008). Does “Connectedness” Matter? Evidence From a Social Network Analysis Within a Small-School Reform, Teachers College Record Volume 110 Number 9, 2008, p. 1901-1929
מחקר חדשני ושיטתי שנערך בביה"ס תיכון אמריקאי שעבר תהליכי שינוי לקראת הפיכתו לביה"ס מצומצם יותר (-small school-reform). מטרת המחקר הייתה לבדוק האם יש קשר בין הלכידות החברתית של התלמידים וההישגים הלימודיים שלהם. כלומר, באיזה מידה מאפייני הקשר החברתי הלא פורמאלי (כגון למידת עמיתים) בין התלמידים מצביעים על שיפור בהישגים הלימודיים . שיטת המחקר הייתה ניתוח רשתי (social network analysis) שהיא בעלת תקפות רבה בניתוח תהליכים חברתיים קבוצתיים בארגונים, אך ישימה גם למחקר חינוכי בביה"ס. הממצאים לא הצביעו חד-משמעית על קשר ישיר בין למידת העמיתים הלא פורמאלית / ההתגבשות החברתית לבין הישגים לימודיים כי הם תלויי הקשר בכל ביה"ס וגם מושפעים ממשתנים אישיים של הלומדים . יחד עם זאת, המתודולוגיה המחקרית של ניתוח רשת חברתית מאפשרת ע"י ניתוח מבנה דפוסי הרשת החברתית של ביה"ס להראות התקדמות והשפעות גם בתחום הלימודי .
yyya
איך אפשר לקבל את המחקר הזה?