דרכים שונות להקניית מושגים חדשים בגאומטריה של המרחב
פטקין, ד' (2013). דרכים שונות להקניית מושגים חדשים בגאומטריה של המרחב. החינוך וסביבו, ל"ה, 41-25.
מילות מפתח: דרכים שונות להקניית מושגים, מהתנסות להגדרה, מהגדרה להתנסות, זווית בין פאה צדדית לבסיס פירמידה
התוודעות לדרכים שונות להקניית מושגים בכל תחום דעת נלמד היא אחד מתפקידיו של כל מורה, ובייחוד מורים למתמטיקה. מחקרים מצביעים על טעויות ועל קשיים בהקניית מושגים במתמטיקה ובלמידתם. למושגים רבים מובנים שונים בהקשרים שונים. לכן יש להידרש לדימוי המושג מתוך תשומת לב למהות המושג, וכן לתפיסות מוטעות המתפתחות תוך כדי הקניית המושג. במאמר זה מתוארת פעילות שנעשתה עם 28 מורים הלומדים לתואר שני בחינוך מתמטי במכללה להכשרת מורים, במסגרת קורס בהנדסת המרחב, תחום שנתפס כקשה במיוחד ללומדים אותו. הפעילות מתמקדת בשתי דרכים להקניית מושג בגאומטריה של המרחב, "זווית בין פאה צדדית לבסיס פירמידה", כאחד מהאמצעים לפיתוח התפיסה במרחבית. בסיכום הפעילות מובאות תגובות המשתתפים על היתרונות של כל אחת מהדרכים שהתנסו בהן והמלצותיהם בנוגע לדרך המועדפת עליהם להקניית מושגים גאומטריים חדשים.
אבקש באם אפשר לשלוח לי מאמר זה של דורית פטקין לצורך עבודת גמר של תואר שני במתמטיקה באורנים בתחום גיאומטרית המרחבתודה רבה
נא לשלוח לי את המאמר או להדריך כיצד להגיע אליותודה
אשמח לקבל בנוסף מאמר שיש בו דוגמאות (וגם אם לא) להקניית מושגים במתמטיקה בשיטה של "מהתנסות להגדרה"תודה
נא לשלוח לי את המאמר לצורך עבודת גמר לתואר שני תודה
נא לשלוח לי את המאמר , מתאים מאד לנושא הסמינריון שלי. תודה מראש
אפשר להגיע למאמר בגרסא משופרת באתר של: הוא מופיע בגרסא מלאה.Researchgate Dorit Patkin