דפוסים חדשים בקורסי MOOC: לומדים, מערכי קורסים וכיוונים
Macleod, Hamish; Haywood, Jeff; Woodgate, Amy; Alkhatnai, Mubarak. "Emerging patterns in MOOCs: Learners, course designs and directions", TechTrends: Linking Research & Practice to Improve Learning. Jan2015, Vol. 59 Issue 1, p56-63.
מאמר זה מדווח על ניתוח המכוון להבין מיהם הלומדים בקורסי ה-MOOC באוניברסיטת אדינבורו (University of Edinburgh), מי בוחר להשתתף בקורסים הללו, מהן השאיפות של אוכלוסייה זו ומהו המקום שקורסי ה-MOOC תופסים באקולוגיית הלמידה המקוונת של האוניברסיטה.
הניתוח פונה למספר חיזויים שנעשו לגבי קורסי ה-MOOC מאז שנת 2012, כולל השימוש בהם לצורך מתן הזדמנויות ללמידה לאוכלוסיות מוחלשות; התפיסה העולמית של למידה מקוונת; צמיחה של "אימפריאליזם חינוכי"; והטענה ש"קורסי ה-MOOC מיועדים לגברים יורמים".
המאמר מסתיים במספר הבחנות לגבי התכניות העתידיות של אוניברסיטת אדינבורו במרחב זה.