גוגל מציעה כלים חינוכיים חדשים. האם קיימים מורים שישתמשו בהם?

אלדאה, ק' (2021). "גוגל מציעה כלים חינוכיים חדשים. האם קיימים מורים שישתמשו בהם?", אתר הארץ

בפברואר 2021 השיקה גוגל את הפרויקט החדש שלה: Learn with Google Arts & Culture, מאגר  סיפורים, ידע ואוצרות תרבות ממוסדות שונים ברחבי העולם. המאגר כולל שיעורים להורדה שנוצרו על ידי מומחים חינוכיים בנושאים מגוונים כמו היסטוריה, מחשוב, מוסיקה, ספרות, כימיה, ביולוגיה, טבע וגיאוגרפיה, תוך שימוש בכלים אינטראקטיביים שאמורים להפוך את הלמידה לחוויה מעניינת ומרתקת.

לכתבה המלאה באתר הארץ

לקריאה נוספת: כל סיכומי המאמרים בנושא הוראת אמנות

האתר החדש ניתן לצפייה ותפעול דרך מחשב רגיל או כאפליקציה בסמארטפון. כך לדוגמה, היישומון כולל  :Art Selfieטכנולוגיה המחפשת יצירת אמנות שדומה לתווי הפנים של המחפש (או של כל מי שיבחר).

ה־Art Filter, בדומה לפילטרים שנעשה בהם שימוש באפליקציות כמו אינסטגרם, מאפשר למשתמש להפוך את תמונת עצמו או חבריו לציור של אמנים מפורסמים בלחיצת כפתור, כל צייר על פי סגנונו המיוחד.

Art Projector מאפשר לבחון מקרוב ציורי מערות פרהיסטוריים שבאמצעות מציאות רבודה נראים כאילו היו ממש בחדר הכיתה. כך ניתן לעבור חוויה וירטואלית ב-360 מעלות, כדי לצפות בדינוזאורים ובחיות המוזרות ביותר בעולם או לבקר בפירמידות הגדולות של גיזה ובטאג׳ מהאל – ואלה רק כמה דוגמאות מני רבות מאוד.

אחד החלקים המעניינים ביותר בפלטפורמה החדשה נקרא Art Transfer, ומטרתו בעצם להביא את האמנות לתוך העולם שלנו: דמיינו לעצמכם כיצד הנוף מהחלון שלכם היה נראה לו ואן גוך היה מצייר אותו?

אחד הפיצ'רים המעניינים ביותר בפלטפורמה הוא ה״חופשה הבלתי נגמרת״: ניסוי למידת מכונה שמטרתו לחבר את המשתמש למקומות בעולם שהם מכירים ואוהבים, ולכאלו שטרם חקרו. סדרה זו של נופים חלומיים סוריאליסטיים שנוצרו על ידי מחשבים, חוקרת את צרפת, ספרד ואיטליה. הטכנולוגיה כאן היא רשת גנרית בשם StyleGAN2 של חברת Nvidia, שהולבשה על אלפי תמונות, מציוני דרך ועד מיקומים מפורסמים בכל מדינה. באמצעות נתוני המפות של גוגל ו-Street View ושילוב של צילומי Creative Commons (תמונות או קבצי מדיה שאפשר לעשות בהם שימוש ללא קניית רישיון) של ציוני דרך מפורסמים בכל תחנה בדרך, נוצרת תוצאה סופית של ויזואליזציה חלומית ובלתי נגמרת של אותם שלושה יעדים, בשילוב של מוסיקה מכל מדינה.

כותבת המאמר מעידה כי בילתה שלוש שעות בניסוי וטעייה על גבי הפלטפורמה והחוויה הייתה "מרגשת ומהנה". בעיניה, "היופי בחוויות אינטראקטיביות מהסוג הזה הן החיבור הטכנולוגי המדויק לקהל תלמידים צעיר, שחי את מרבית שעות היום בטיקטוק או צופה בסרטונים ביוטיוב. בגוגל מכירים את קהל היעד ומבינים כמה נכון החיבור הזה כדי להעניק למידה מעניינת לנושאים 'משעממים' כמו אמנות מודרנית".

בהקשר החינוכי, השאלה החשובה היא כיצד יוכל הכלי החדש לשרת את קהילת המורים והתלמידים בכל רחבי העולם. לדעתה של הכותבת, גוגל תכננה את הפלטפורמה שלה בצורה קלה וידידותית, המאפשרת גם למורים חסרי ידע טכנולוגי לתכנן מראש שיעורים שונים, לפי החומר הלימודי:

"המערכת הזו מאפשרת למשל יצירה מראש של גלריית תמונות לקראת השיעור. גלריה שתהווה חלק מרכזי ממערך השיעור עצמו, כאשר גם התלמידים עצמם יכולים לייצר גלריות כאלה במהלך הלמידה, דרך סיורים של גוגל Street View, בהם ניתן לצאת לטיול כיתתי וירטואלי במקומות שונים ברחבי העולם, בין אם היסטוריים או תרבותיים. וכל זה באמצעות הקלקה פשוטה וגרירה של עכבר המחשב. ניתן גם לבקר במקומות שהיו השראה לספרים האהובים ביותר על בני הנוער היום, כמו סאגת הארי פוטר למשל".

 

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya