בעד גישה הוליסטית בבי"ס
פרופסור סטיבן ווילר (מומחה לטכנולוגיות למידה באוניברסיטת פליימות באנגליה ) ממליץ במאמרון שכתב בשם "Content as Curriculum " על המודל ההוליסטי שמתפתח כיום בביה"ס התיכון אלבני אוקלנד ניו- זילנד. במידה מסוימת מודל זה מזכיר את מודל הלמידה בבתי הספר הדמוקרטיים בארץ אך יש בו שילוב בינתחומי רב יותר ושילוב רב יותר של אמצעי תקשוב מתקדמים.
ביה"ס התיכון באוקלנד מורכב ממרכזי למידה ובו לומדים גילאים שונים בעבודת צוות ופרוייקטים והתלמידים יכולים לעבור בין מרכזי למידה של מקצועות לימוד שונים. בביה"ס תקשוב אינו מקצוע אלו משולב בכל המקצועות . הלמידה של התלמידים היא עבודה בצוותי למידה שיתופיים , כאשר המורים הם רק המנחים של התלמידים . ביה"ס פיתח תכנית לימוד משלו , שאינה מתעלמת מתכנית הלימוד הממלכתית הרשמית , המצליחה לייצור עניין אצל התלמידים המשקיעים רבות בלימודיהם.
כדאי לצפות בסרט הוידאו, באתר האינטרנט של ביה"ס, על שיטת הלמידה הייחודית
סרט וידאו ובו הסבר על שיטת הלמידה בביה"ס
סרט וידאו נוסף על ביה"ס בניו-זילנד
מקור וקרדיט
למידע נוסף על שיטת הלמידה בביה"ס ראה קובץ מצורף בטור המידע מצד שמאל.