בלוגים בחינוך ותפיסת הכיתה הטכנולוגית החדשה: דוגמא של מורה מקנדה (תיעוד מצולם)
הגב' קסידי, מורה של כיתות א'-ב' בקנדה, מדגימה כיצד ניתן לשלב באופן טבעי חיפוש באינטרנט וכתיבת בלוגים במהלך הלמידה.
הכיתה מחוברת לאינטרנט והתלמידים קשורים באינטרנט לכיתה א' עמיתה בניו-זילנד. הילדים מוסיפים תמונות לבלוג הכיתתי ותורמים טקסטים משלהם.
התלמידים בכיתה כותבים סיפורים במאגר ממוחשב שיתופי מסוג WIKI הזמין בכל עת לתלמידים אחרים ולהורים מחוץ לכיתה.
הטכנולוגיה של כתיבת סיפורים בבלוג הכיתתי מאד מרגשת את התלמידים היודעים כי הבלוג שלהם ניתן לצפייה בכל עת ע"י גולשים באינטרנט.
הכתיבה השיתופית בבלוגים מסקרנת את התלמידים, מגבירה את המוטיבציה שלהם ללמידה, ולדעת ההורים, גם מקדמת מאד את מיומנויות הכתיבה שלהם באנגלית.
ההורים מספרים בכתבת הוידיאו כי הם נכנסים באמצע זמן העבודה לבלוג של הילד כדי לקרוא דברים שכתב, ובצורה כזו הם שותפים לתהליך ההתקדמות והחינוך של הילד.
למורה קסידי אין ידע טכנולוגי והיא אינה אוהדת מחשבים באופן מיוחד – למרות זאת, ברגע שנכנסו מחשבים לכיתה החליטה להפיק מהם את המיטב ולהרחיב את גבולות הלמידה. היא ממליצה להתחיל בצעד קטן – פתיחת בלוג והכנסת תכנים פשוטים, ומעידה כי השיפור והידע הנוסף יגיעו בהדרגה תוך כדי הפעילות.
כתבת הוידאו: (מומלץ)
http://ideasandthoughts.org/2006/05/19/telling-the-new-storythe-video
למידע נוסף על הכיתה:
Mrs. Cassidy's Classroom Blog
Grade One, We are learning how to read and write
http://classblogmeister.com/blog.php?blogger_id=1337
ויקי של כיתה א' בקנדה
http://room4-wiki.wikispaces.com/?token=b30a59808ede539fed65b0d445ec4e68