בית ספר כמעבדה סולארית (ארה"ב)

קחו את בית ספר Boston-Latin-School - בית ספר ותיק ויוקרתי בבוסטון והקימו על גג בניינו תחנת אקלים, חממה, שתי כיתות מחוץ למבנה, קפיטריה וגינה. אחר כך הוסיפו פאנלים סולריים, טורבינות רוח ומעלית שקופה החיצונית לבניין. מה תקבלו? ובכן מה שתואר לעיל גודלו 70,000 מ"ר ועלותו נאמדת בכ- 6.2 מיליון דולר לגג סולארי כזה שעליו חלמו תלמידי הבוסטון לטין, כשכל החלום החל להפוך למציאות ממשית. זה החל בבקשה פשוטה להפחתת מדד גזי החממה ואז הביעו התלמידים את רצונם להוסיף מתקנים נוספים. התלמידים לא נרתעו מן העלויות הגבוהות ונרתמו לגיוס הכספים במשך שנה שלמה, כשמרביתם תלמידים מרשת הפעולה האקלימית של נוער בית הספר. בתחילה הותקן על הגג מערך לפאנל סולארי (28), הובאו אליו 350 מגשי צורית (סוג של עשב רב-שנתי מטפס) ונשתלו צמחים בשרניים מלבלבים.
כעת, מתוכנן שהכיתות והמעלית החיצוניות תיבנינה בפרויקט של 2.7 מיליון דולר, שייצא לדרך בסתיו 2011. סוליבן, ארכיטקטית מצוות ההקמה טענה שהם מתכננים להשלים את הפרויקט תוך חמש שנים ובכל מקרה מסגרת הזמן תהיה תלויה גם בכושר גיוס העלויות בידי התלמידים. יחד עם זאת, חזונם של התלמידים אינו נעצר כאן ובשבוע שעבר, סייעו תלמידים מרשת הפעולה האקלימית של נוער בית הספר ל-30 מורים בבוסטון (15 מבית הספר בוסטון לטין) לפתח תכנית לימודים ברת-קיימא לחטיבת הביניים ולחטיבה העליונה שתחל בפיילוט מדגמי בסתיו בבית ספרם. לבסוף מתוכנן כי הכיתות תנוהלנה בגג המתוכנן. התלמידים יכולים לאמוד את מהירות משבי הרוח מן הגג או לבחון את כמות האנרגיה שמחוללים הפאנלים הסולאריים שעליו. כיתות אנגלית ואמנות יכולות גם הן לקבל השראה מן הבוסתן והגינה שעל הגג.  התלמידים הציעו שבתי ספר אחרים בעיר יכולים כעת לתכנן סיורים אל גגו של בית ספר בוסטון לטין שבו לומדים בגילאי 7-12 ומגוון האפשרויות שעומד בפניהם הוא אינסופי. תלמיד אחר תיאר שרבים מן החומרים הנלמדים בנוגע לשינויי האקלים נראו מאוד אבסטרקטים, וכי לא נראה היה שילדים יכולים להינות מכך, אבל לאחר שהקרינו להם לפני שלוש שנים את הסרט "אמת מטרידה" An-Inconvenient-Truth’’" העוסק בבעיית ההתחממות של כדור הארץ, החלו התלמידים בסעורי מוחות להעלאת רעיונות כיצד להפוך את בית הספר הציבורי הוותיק ביותר לבניין של אנרגיה יעילה המלווה בתכנית לימודים אוונגרדית וברת-קיימא. תומכי הרעיון מאמינים שבתי ספר יכולים לעשות עבודה הרבה יותר טובה תוך החדרת הבר-קיימא אל תוך תכנית הלימודים ולכלול לא רק יחידה אחת לבחינת שינויי אקלים אלא האחדה של נושאים מרכזיים. 
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya