אתגרים להנעה עצמית עבור מעורבות הסטודנטים בתנועה החינוכית הפתוחה עם קורסי MOOC

García Espinosa, Brenda Jeanett; Tenorio Sepúlveda, Gloria Concepción; Ramírez Montoya, María Soledad. "Self-motivation challenges for student involvement in the Open Educational Movement with MOOC", RUSC: Revista de Universidad y Sociedad del Conocimiento, Jan2015, Vol. 12 Issue 1, p91-103.

מאמר זה מנסה לענות על השאלות: מהם האתגרים, הבעיות והמכשולים של סטודנטים בעלי הנעה עצמית מופחתת המעורבים בקורסי MOOC וכיצד הם קשורים לקונקטיביזם וללמידה שלהם.

גישה של שיטות מעורבות שימשה לעריכת סקר בקרב סטודנטים, ראיונות עם סטודנטים ומתאמים וניתוח מסמכים רלוונטיים. הממצאים סווגו כ:

(1) אתגרים: הנעה עצמית, ויסות עצמי, זמן נוסף שהושקע, שחרור מדרישות, ממטרות ומפעילויות אינדוקטיביות לפני פתיחת הקורס, זיהוי לא מספק של הסטודנטים, פעילויות קשות, פיקוח על משוב, ופלטפורמה שאינה תואמת תוך איזון השימוש בה עם השימוש ברשתות החברתיות;

(2) בעיות: מיומנויות מוגבלות של מידע וטכנולוגיות תקשורת, מחקר לגבי משוב קשה בפורומים, משוב עמיתים לא בטוח שאינו מבוסס על תיאוריה או על פיגום מצד המורים, תמיכה תיאורטית נדירה בפורטפוליו והעדר אמצעים כדי לסייע לסטודנטים בעלי הנעה עצמית מעטה או בעלי ויסות עצמי מועט;

(3) מכשולים הקשריים עיקריים: חלק מהסטודנטים אינם יכולים להסתמך על התמיכה של מעסיקיהם או על גישה מתמשכת לטכנולוגיה, צורכי הרווחה הבסיסיים של חלק מהסטודנטים לא נענו, וחוסר יכולת ליצור הקשר ללמידה;

(4) קונקטיביזם: ההנעה של הסטודנטים לגבי התוכן של קורסי MOOC ולגבי הרחבת רשתות הידע שלהם.

בהתבסס על ממצאים אלה, סופקה תבנית דרישות לגבי התכנון של קורס MOOC המכוונת לתמיכה בהנעה עצמית ובוויסות עצמי של סטודנטים דרך קונקטיביזם.

קישור לתקציר המאמר באנגלית

ראו גם:

קונקטיביזם: - תורת למידה חדשה

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya