אפיון טכנולוגיה עדכנית כסוכן השינוי של המורה המקוון
מאת: אברום רותם
מילות מפתח:
בתי ספר
מורים
סביבות למידה מתוקשבות
סביבות למידה עתירות טכנולוגיה
שילוב אינטרנט בהוראה
שילוב מחשב בהוראה
במסגרת סדרת המאמרים אודות המורה המקוון, אפיונו, צרכיו המקצועיים וכלים לארגון עבודתו, מובא בזאת מתווה של הטכנולוגיה הדרושה כיום לשרת את צרכי בית הספר העדכני ובפרט את המורה והתלמיד המקוון. במשך שנים ספורות, באופן מעשי שנים אחרונות בלבד ( 2006 ואילך), הסביבה המקוונת לרשות בית הספר, המורה והלומד המקוון, עברה שדרוג משמעותי: השדרוג אינו רק בשכלול מערך מקוון של כלים – פתרונות כוללים למגוון צרכים הכלים המקוונים, עיצובם, קלות וגמישות הפעלתם, אלא במימוש בפועל של פרדיגמה טכנולוגית חדשה. הפרדיגמה החדשה מתמקדת במעטפת-על של שירותים וכלים מקוונים (המופעלים ברשת) להתנהלות מערכת חינוך, בית הספר, סגל ההוראה, הלומדים והקהילה, אך כל זאת בשים דגש מיוחד על סטנדרטיזציה של הכלים והמערכות, אמינות, ידידותיות וקלות הפעלה, וחשוב יותר - אינטראקטיביות מותאמת התנהגות בהלימה לרצונות, יכולת ובחירה אוטונומיים של כל משתמש.
במאמר זה בוחן ד"ר אברום רותם מתווה צרכי בית הספר המעודכן, המורה המקוון בכתה והתלמיד המקוון והיישום הרצוי בסביבה מקוונת, באמצעות אפיון תפיסה טכנולוגית עדכנית, מערכת וכלים נדרשים.
yyya
לפי דעתי חסר הרבה כלים ממוחשבים בבתי הספר כדי לומר על המורים גם כן על התלמדים שהם מקוונים במיוחד במגזר הערבי
יש לי עבודה במכללה לכתוב מאמר על מורה מקוון אבל חסר לי הכוונים שאני צריכה לכתוב עליהן כאילו במה אני מתחילה או במה אני צריכה להתמקד ?
אני מציע שתקראי את המאמרים שבאתר "אברום רותם" "נוף הידע של המורה המקוון וצרכי פיתוחו המקצועי – מדרג ליישום הוראה ולמידה מקוונים" כמו גם "שלבי התפתחות מקצועית ממורה למורה מקוון" כמו גם "הבטים דמוגרפיים בהמרת מורה למורה מקוון 2.0"בהצלחה.