Unlike לסמארטפון: פייסבוק משתלט על הכיתות

מקור וקרדיט: אתר ynet.

פעם תלמידים היו מעבירים פתקים אחד לשני בזמן השיעורים. אולם לאחרונה, עם כניסתם של הסמארטפונים לשוק, התלמידים מתחברים לאינטרנט באמצעות הטלפונים ומתכתבים זה עם זה בפייסבוק.

בשיחות עם מורים ותלמידים מתברר כי העיסוק הבלתי פוסק בטלפונים החכמים במהלך השיעורים, משבש את מערכי השיעור ומקשה על התלמידים להתרכז וללמוד.

הפייסבוק הפך לחלק בלתי נפרד מהשיעורים. התלמידים מנצלים את הטכנולוגיה המתקדמת כדי לכנס לפייסבוק באמצעות הטלפונים במהלך השיעור ולהתכתב להנאתם עם תלמידים בכיתה או עם תלמידי כיתות אחרות. לפעמים תלמידים מצלמים תמונות במהלך השיעור או ההפסקה ומעלים אותם לפייסבוק. תוך מספר דקות תלמידים אחרים מגיבים לתמונות כאשר למורים אין מושג שצולמו.

התלמידים מספרים כי בשיעורי מתמטיקה הטלפונים שלהם בדרך כלל סגורים כי קשה להתרכז בחומר הנלמד. אולם בשיעורי ספרות או תנ"ך שהם שיעורים פחות מעניינים, התלמידים מעבירים את הזמן במשחקים בטלפונים.

אבי, מורה מצפון הארץ מספר: "התלמידים משחקים, מצלמים את הכיתה, שולחים הודעות טקסט או גולשים באינטרנט, ואנחנו עומדים ומתחננים לפניהם להכניס את הטלפונים לתיקים".

לעומת זאת יש מורים ומנהלי בית ספר שהחליטו להשתמש בפייסבוק כדי לפקח ולעקוב אחרי מעשי התלמידים. כמו כן המורים מעדכנים את התלמידים על אירועים חינוכיים הקשורים בבית הספר. ישנם כיום מוסדות חינוך שהפכו את פייסבוק למעין אתר חלופי של בית הספר, ומעדכנים באמצעות הרשת החברתית את ההורים והתלמידים על הנעשה בלימודים, הודעות על ביטול שיעורים ואירועים ואף עדכון ציונים.

יוסי ג'יבלי, יו"ר מועצת התלמידים בבאר-שבע וחבר המועצה הארצית, המליץ למורים לפעול להדרת הטלפונים הסלולריים מהכיתות, בדיוק כפי שהם נלחמים בנגע האלימות. "יש מורים שמפעלים יד קשה בנושא ועובדה שאצלם בשיעורים לא רואים טלפונים מחוץ לתיקים. חייבים לפעול נגד זה בצורה תקיפה".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה כי "המדיניות שעוגנה בחוזר מנכ"ל על 'קידום אקלים בטוח והתמודדות עם אירועי אלימות במוסדות החינוך' אוסרת באופן ברור על השימוש בטלפונים במהלך השיעור ובזמן בחינות. יש להשאיר את המכשיר בתיק כשהוא במצב סגור וכבוי. בכל מקרה, אין להציבו על השולחן בכיתה".

מקור וקרדיט: אתר ynet.

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya