טיפול בקונספציות מוטעות של תלמידים לגבי אטומים ובחינת אסטרטגיות חינוכיות להתגברות עליהן

מאת: Ali Kaya

Kaya, A. (2023). Addressing student misconceptions about atoms and examining instructor strategies for overcoming them. Journal of Pedagogical Research, 7, 4, 251-262

מחקר זה בוחן את הקשיים ואת הקונספציות המוטעות באשר למושגי האטום וכן מציע דרכים להתמודד איתן. שלוש שאלות המחקר היו:

  1. מהן הקונספציות המוטעות הקשורות באטומים בגילאי יסודי, תיכון ואוניברסיטה?
  2. מה מבינים התלמידים בנוגע לאטומים (הגדרה, מבנה וצורה)?
  3. מה סבורים מומחים שניתן לעשות כדי לתקן קונספציות מוטעות ולשפר את רמת ההבנה באשר למושג האטום?

המלצות

  1. יש להציג תיאוריות אטום באופן הוליסטי – כלומר ללא פערי מידע משמעותיים ובלי לדלג על פרטים חיוניים להבנה בסיסית.
  2. על מחבריהם של ספרי לימוד לנהוג ברגישות כאשר הם בוחרים מודלים אטומיים לספר, כדי לוודא שהתלמידים לא ייתקלו בבעיות כאשר הם מכינים ייצוגים פיסיים של אטומים.
  3. על מחנכים להדגיש את הזיקה בין המידע העדכני ביותר בנושא ובין המודל שהם מציגים כדי למנוע אי הבנות.
  4. כדי שתלמידים יוכלו לדמיין (to visualize) את מבנה האטום, על המורים להשתמש בכיתה בסימולציות תלת-ממדיות שהוכנו בידי מומחים לדבר.

לתקציר באנגלית

לקריאה נוספת: כל סיכומי המאמרים על הוראת מדעים

 

 

 

 

 

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya