טיפול בקונספציות מוטעות של תלמידים לגבי אטומים ובחינת אסטרטגיות חינוכיות להתגברות עליהן
מאת: Ali Kaya
Kaya, A. (2023). Addressing student misconceptions about atoms and examining instructor strategies for overcoming them. Journal of Pedagogical Research, 7, 4, 251-262
מחקר זה בוחן את הקשיים ואת הקונספציות המוטעות באשר למושגי האטום וכן מציע דרכים להתמודד איתן. שלוש שאלות המחקר היו:
- מהן הקונספציות המוטעות הקשורות באטומים בגילאי יסודי, תיכון ואוניברסיטה?
- מה מבינים התלמידים בנוגע לאטומים (הגדרה, מבנה וצורה)?
- מה סבורים מומחים שניתן לעשות כדי לתקן קונספציות מוטעות ולשפר את רמת ההבנה באשר למושג האטום?
המלצות
- יש להציג תיאוריות אטום באופן הוליסטי – כלומר ללא פערי מידע משמעותיים ובלי לדלג על פרטים חיוניים להבנה בסיסית.
- על מחבריהם של ספרי לימוד לנהוג ברגישות כאשר הם בוחרים מודלים אטומיים לספר, כדי לוודא שהתלמידים לא ייתקלו בבעיות כאשר הם מכינים ייצוגים פיסיים של אטומים.
- על מחנכים להדגיש את הזיקה בין המידע העדכני ביותר בנושא ובין המודל שהם מציגים כדי למנוע אי הבנות.
- כדי שתלמידים יוכלו לדמיין (to visualize) את מבנה האטום, על המורים להשתמש בכיתה בסימולציות תלת-ממדיות שהוכנו בידי מומחים לדבר.
לקריאה נוספת: כל סיכומי המאמרים על הוראת מדעים
עדיין אין תגובות לפריט זה
yyya