spaced learning: המתכון ללמידה שנשארת

זולר, ו. (2017). המתכון ללמידה שנשארת: spaced learning, אתר מתודיקה

רבים סבורים כי אם ידגישו קטעים חשובים בטקסטים שהם לומדים ויכתבו הערות בשוליהם, הם יזכרו את החומר טוב יותר. ואולם מחקרים מלמדים כי תפישה זו שגויה. כדי להבטיח שהחומר לא יישכח, יש ללמוד וללמד אותו לא בבת-אחת, אלא במנות קטנות על פני זמן ממושך יחסית: בכל פעם מנקודת מבט, בגישה ובהקשרים שונים. כדאי מאוד לרשום שאלות הנוגעות לחומר בסיום המעבר עליו, לנסות להשיב עליהן יומיים לאחר מכן בלי לראות את הטקסט - ואז לבדוק אילו נקודות הוחמצו.


למאמר המלא

לקריאה נוספת

בימ"א: בית ספר להוראה מותאמת אישית ואישיותית

זיכרון עבודה-שומר הראש שלי

 

 


    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya