שיטות הון חברתי להשגת צמיחה טבעית: תובנות תיאורטיות מתמיכתן של אמהות בעלות הכנסה נמוכה בלמידה מרחוק במהלך הקורונה

Erdreich , L. (2024) Social capital practices for the accomplishment of natural-growth: theoretical insights from low-income mothers’ support of remote-learning during COVID, British Journal of Sociology of Education, DOI: 10.1080/01425692.2024.2331230

בהתבסס על ראיונות עם אמהות ישראליות בעלות הכנסה נמוכה על הניסיון שלהן בתמיכה בלמידה מרחוק של ילדים במהלך הקורונה, מחקר זה מציע תובנות תיאורטיות לגבי השגת צמיחה טבעית. ההישג של צמיחה טבעית הוא מושג תיאורטי המתאר את ההיגיון של גידול ילדים עם הכנסה נמוכה. הנשים שהשתתפו במחקר תיארו פרקטיקות שבאמצעותן ביקשו לקשור את עצמן ואת ילדיהן לרשת חברתית ולגשר ולנצל משאבים בתוך ומחוץ לרשת זו.

הלמידה מרחוק שינתה את אופי החינוך, וחייבה את כל ההורים לבקר מחדש בפרקטיקות לתמיכה בלמידה של ילדים, ובכל זאת אי-השוויון הקיים עיצבו את הכיוון שבו נקטו פרקטיקות ההורים.

האמהות בעלות ההכנסה הנמוכה שהשתתפו במחקר סיפרו שהן מנותקות מרשתות חברתיות, ממשאבים ארגוניים וממקורות תמיכה אחרים לחינוך, גידול ופרנסה של ילדיהן במהלך הקורונה.

האימהות דיווחו כי ניסו לוודא כי הילד מוטמע בקהילה, נהנה משירותים, מגיע לבית הספר ונהנה מתמיכה זמינה. מטרת גידול הילדים שלהם היתה ליצור סביבה בטוחה ואכפתית באמצעות פרקטיקות המבוססות על הון חברתי - חיבור הון ליצירת ושימור קשר חברתי והון מגשר לגישה למשאבים שיכולים לשפר את המגבלות המבניות של מצוקה כלכלית.

למאמר המלא באנגלית

לקריאה נוספת: כל סיכומי המאמרים בנושא אי שוויון כלכלי

 

 

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya