מידת החינוך: התפתחות אישית וקידום הטוב המשותף
אלוני, נ' (2023). מידת החינוך: התפתחות אישית וקידום הטוב המשותף. תל אביב: מכון מופ"ת
הספר מידת החינוך מבטא את החתירה לפיתוח תכונות טובות במידתיות הנכונה ולהגשמת הרמוניה עם הסביבה הטבעית ועם החברה האנושית. קהל היעד הוא כל אדם המבקש חיים של איכות ומשמעות, ובמיוחד אנשי חינוך הרוצים לטפח תלמידים למיטבם.
לרכישת עותק מקוון או מודפס של הספר
לקריאה נוספת: כל סיכומי המאמרים בנושא חינוך ערכי
בניגוד לרוח הפוסט־אמת והיחסיות המוסרית, הפרקים בספר ממליצים על הטוב ועל הראוי לכול: אחריות ערכית אקו־הומניסטית, השכלה רחבה וחשיבה רציונלית־ביקורתית, אישיות אוטונומית ואותנטית, תרבות דמוקרטית, אמפתיה ואוריינות אומנותית.
פרופ' נמרוד אלוני מלמד פילוסופיה של החינוך ועומד בראש המכון לחינוך מתקדם וקתדרת אונסקו לחינוך הומניסטי במכללת סמינר הקיבוצים. הוא מייסד רשת חמ"ה לחינוך ממלכתי הומניסטי וכנס תל אביב לחינוך מתקדם, והיה שותף בהובלת רשת הארגונים לקידום חיים משותפים והזדמנות חינוכית הוגנת לילדי הפליטים. פרסומיו כוללים עשרה ספרים ומאמרים רבים בתחום החינוך ההומניסטי, הפדגוגיה האקטיביסטית והקיימות האקו־הומניסטית. על תרומתו לחקר החינוך ועל יוזמותיו החברתיות זכה לאותות ופרסים מהתנועה לאיכות השלטון, עיריית תל אביב, אוניברסיטת קולומביה וארגון רוטרי.