להנחות עבודת מחקר מתקדמת: "אלומת אור המאירה את המסע"

עזר, ח'. (2024). להנחות עבודת מחקר מתקדמת: "אלומת אור המאירה את המסע". תל אביב: הוצאת מכון מופ"ת

עבודת המחקר בתזה היא אבן דרך חשובה בתהליך הלמידה של הסטודנטים החוקרים, ולמנחה תפקיד מהותי בליווי המונחה בדרך המשלבת סמכות ותמיכה ומובילה להתפתחות זהותו של הסטודנט כחוקר וכאיש אקדמיה. להיות מנחה פירושו להיות מסוגל "לחצות את הכביש" עם הלומד, ובמילים אחרות – להתמקד בפדגוגיה של שחרור, במילותיו של פאולו פריירה.

הספר להנחות עבודת מחקר מתקדמת – ״אלומת אור המאירה את המסע״ פונה למנחות ולמנחים באקדמיה, בעיקר מנחים בתואר שני (תזות ועבודות גמר), ומציג בפניהם תפיסת הנחיה, כמו גם מבהיר מושגים מרכזיים להבנתה, למשל דיאלוגיות, שיתופיות ולמידה עצמאית. מלבד זאת מתוארים לאורך הספר גורמים המעורבים בהנחיה ובתהליך המחקר וסדנת תזה המלווה את התהליך.

הספר כולל פרק שנכתב בשיתוף עם ד"ר רחל שגיא, בעקבות מחקר משותף על אודות תפיסות מנחים וסטודנטים את תהליך ההנחיה, ופרק שכתבה פרופ' אילנה מרגולין, שבו היא מתארת "מסע הנחיה" מנקודת מבטה כמנחה של עבודת תזה.

פרופ' חנה עזר מרכזת את לימודי התזה בתואר השני בקמפוס לוינסקי במרכז האקדמי לוינסקי-וינגייט. לשעבר רקטור וסגנית נשיאה, ראש רשות המחקר ודקנית הפקולטה לחינוך במכללת לוינסקי לחינוך. מחקרה מתמקד באוריינות, ובכתיבה בפרט, בהֶקשרים תרבותיים ורב-תרבותיים ובתפיסות של שינוי בהכשרת מורים.

לרכישת עותק מקוון או מודפס של הספר

לקריאה נוספת: כל סיכומי המאמרים על כתיבה אקדמית

 

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya