K-W-L ראשי תיבות של לדעת, לרצות לדעת, ונלמד
Nancy rubin. " K-W-L (Know, Want to Know, Learned)", April 14, 2012.
דרך הוראה לעידוד קריאה והבנת הנקרא שמיושמת בהצלחה בבתי ספר בארה"ב:
טבלאות K-W-L (ראשי תיבות באנגלית של לדעת (Know), לרצות לדעת (Want to Know) ונלמד (Learned)) מפעילות את הידע הקודם של התלמידים על ידי:
1. שואלות אותם מה הם כבר יודעים (Know)
2. לאחר מכן התלמידים (המשתפים פעולה בכיתה או בקבוצות קטנות) קובעים מטרות הספציפיות למה שהם רוצים ללמוד (Want to learn);
ו-3. לאחר קריאה, התלמידים דנים במה שלמדו (Learned).
תוספות אפשריות לטבלה ו/או לנושאים לדיון:
-מה אנחנו חושבים שאנחנו יודעים, אבל לא בטוחים לגבי זה.
- מה ההוכחה שלנו למה שאנחנו יודעים.
- איך נוכל לגלות מה אנחנו רוצים לדעת (מה יכולה להיות ההוכחה?)
-מה אנחנו יכולים לגלות מתוך אינטראקציה או צפייה בחומרים/תופעות, במקום מקריאה או משיחה עם מומחים?
- אילו שאלות עדיין יש לנו?
תגובה אחת ל- K-W-L (ראשי תיבות באנגלית של לדעת (Know), לרצות לדעת (Want to Know) ונלמד (Learned))
מורה בכיתה ה המשתמש באופן קבוע בטבלאות K-W-L טוען כי הטבלאות הללו עוזרות לתלמידים לארגן את מחשבותיהם ואת הלמידה החדשה.
ראה גם :
בילבולי ביצים. עוד שיטות, עוד טבלאות, עוד כסף ל"עסקנים" הפלצנים
אשמח לקבל קישור למאמר מתורגם בעיברית בנושא זה.
אשמח לקבל את המאמר או מאמרים נוספים בנושא אסטרטגיה זו בעיברית