INNOVATIVE FUTURE LEARNING SPACES – הרבה יותר פשוט ממה שנדמה

רותי סלומון מביאה את רשמיה מכנס בין-לאומי בפראג שעסק בסביבות למידה עתידניות וחדשניות, בדגש על המרחבים הפיזיים: "לפניכם תמונות שצולמו באוניברסיטת טורקו למדעים בפינלנד. הם התייחסו למספר פרמטרים.

  1. סידור הריהוט בצורה שמזמנת תקשורת ושיח. שימו לב למרחב עם הפופים והשולחן המשושה עם מסכים מכל צידיו המאפשר למרצה או ללומד להציג פרזנטציה ובו זמנית ללומדים לנהל שיח עם קשר עין.
  2. גמישות – להתאמה מירבית לאופי הפדגוגיה הנבחר לשיעור. גם אם לא קונים רהיטים בשלב הראשון, כן כדאי לנסות שחלק מהמרחבים יהיו גמישים מספיק כדי שיתאפשר בכמה דקות בתחילת השיעור לסדר את הכיתה בצורה שמתאימה לדרך ההוראה של השיעור (מעגל, למידה מבוססת פרויקטים, זוגות למידה, וכו').
  3. שימוש בכל מרחבי הקמפוס – כולל המסדרונות. שינוי של מיקום הספסלים במסדרונות הוכתר כהצלחה כאשר הסתבר שברגע שהלומדים מצאו את עצמם יושבים זה מול זה ולא זה לצד זה התרחש שיח לימודי והמקום החל להיות מנוצל לצורך למידה. כמו כן, הוספת שולחנות, פינות ישיבה בלובי ובאזורי הכניסה יצרו הזדמנויות ללמידה קבוצתית.
  4. מרחבים ייעודיים ליצירתיות ולמשוב. מומלץ בתוך מערך המרחבים להסב מספר אזורים ייעודיים המכילים אמצעים מרביים ליצירתיות הלומדים. טכנולוגיה חדישה (ציוד לצילום, מיקרופונים), וגם טכנולוגיה מסורתית (לוחות מחיקים לציור של סקיצות ותרשימים, טושים וכו') כמו כן חשוב לייעד גם אזורים שקטים למשוב מקדם לתהליכים למידה (לדוגמה PBL)".

לדיווח המלא של רותי סלומון

ראו גם:

יש לנו פיל בכיתות- איך לשנות את החינוך ואת הסביבה בה הוא מתרחש? שתי עצות

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya