החינוך הקיבוצי בגיל הרך: המסע הפדגוגי של מכללת אורנים
פויס, י' (2024). החינוך הקיבוצי בגיל הרך: המסע הפדגוגי של מכללת אורנים. תל אביב: מכון מופ"ת
מהו הערך המוסף של החינוך הקיבוצי בגיל הרך? מדוע רוצים הורים רבים לשלוח את ילדיהם לגנים הקיבוציים? הספר החינוך הקיבוצי בגיל הרך: המסע הפדגוגי של מכללת אורנים עונה על השאלות הללו דרך עיון בתורה החינוכית שהתגבשה עם השנים במכללת אורנים, תורה הומניסטית המייחסת חשיבות הן לילד כמכלול שלם והן לקבוצה החינוכית שהוא משולב בה. הספר מציע תיאור מקיף של התפתחות החינוך הקיבוצי, מייסדיו ומתווי דרכו, רעיונותיו פורצי הדרך, יתרונותיו ופגמיו, התמורות שחלו בו והרלוונטיות שלו לעת הזאת.
לקניית עותק מקוון או מודפס של הספר
לקריאה נוספת: כל סיכומי המאמרים בנושא חינוך קיבוצי
באמצעות השילוב הייחודי בין סיפורי חיים לבין תפיסות חינוכיות, הספר פונה להורים, למחנכים, לסטודנטים ולכל אדם שהחינוך יקר לליבו. זאת בדגש על החינוך בגיל הרך, שבשנים האחרונות התבססה ההכרה בחשיבותו העליונה.
פרופ' יעל פויס, לשעבר רקטור מכללת אורנים וממלאת מקום של נשיא המכללה. תחומי התמחותה הם הוראת הספרות והכשרת מורים להוראת שפה וספרות. עוסקת בחקר הוראת הספרות, תהליכי פרשנות בעת קריאת ספרות ותהליכי קריאה בקבוצות מרובות תרבויות. ספרה ספרות במרחב מרובה תרבויות התפרסם ב-2021 בהוצאת רסלינג. ערכה את האסופה הכשרת מורים במבוך החדשנות הפדגוגית שראתה אור ב-2016 בהוצאת מכון מופ"ת. בשנת 2022 התפרסמה בעריכתה ובעריכת אילנה אלקד-להמן האסופה ספרות מבעד לקירות הכיתה, אף היא בהוצאת מכון מופ"ת.